Gå til innhold

Barnas egne regler ;o)


Tante Blås Squaw

Anbefalte innlegg

 

* dersom du ikke får spise selv, men må finne deg i å bli matet med skje - legg inn et "ptdbhptdbhptdbh!" etter hver mottatt munnfull.

 

* hvis en voksen ber deg hente noe, bruk så gudsjammerlig lang tid som overhodet mulig. Returner gjerne tomhendt, evt med feil ting.

 

* barnehage, lekepark osv er fine steder å observere jevnaldrendes raserimetoder og hyleteknikker. Take mental note og prøv ut hjemme.

 

* fra du fyller 11, kan du forsvare enhver rampestrek med at du er i puberteten. Grin om nødvendig.

 

* er du minst i søskenflokken og hypp på å beholde denne prestisjetunge stillingen? Sørg for at foreldrene dine ALDRI får sove.

 

 

Satser på at dere har mye å føye til, damer ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg lego/duplo klosser på strategiske plasser - og se så kule mamma og pappa ser ut når de tråkke på de.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min har bare en eneste regel: Vær så søt som overhodet mulig, så får du det nøyaktig som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mamma har tatt fra deg kulepennen, blyantene og fargestiftene henter du like godt kajalen og kliner den godt utover veggene istedenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når du skal legge deg, men egentlig ikke vil: rop på pappa, si du vil ha vann, bamsen din, dukken din, gakk-gakken din, en nattasang til osv. Si så at du må bæsje. Kast så dyna ut av sprinkelsenga. Husk å være søt og sjarmerende, for det faller pappaer for! Vips, så har du utsatt leggetiden med en time (husk å ikke rop på mamma, for hun faller ikke for trikset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydligvis lov i følge min 1 åring å putte tom og jerry kjeks i øret på katten. For formen passer så fint i øregangen på katten...

 

Å gjerne tiss OG bæsje utover gulvet, når man er så snill og skal la de være uten bleie i 2 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Sørg for å bæsje i bleia rett før man skal ut døra,gjerne om vi har dårlig tid og må rekke bussen, legen ol.

 

- Gulp over hele deg selv og/eller mamma rett før vi skal ut døra.

 

- Skriker man høyt i butikken,bussen ol får man som regel godteri

 

- prøv å dra ut leggetiden med at du er tørst,må på do ol

 

-Om man er flere løp i alle forskjellige retninger for å se hvem som kommer lengs

 

- lat som du har sirup under skoene når du skal gå til bhg

 

-hopp i vanndammen med joggesko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du for liten til at du får spise grøten med skje selv, så spytt det ut igjen i hånden og smør det en runde rundt i ansiktet før du så putter det lille som er igjen i munnen. Da smaker det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt under nattasang ( snaut 2 år) - mamma, kan du gå nå, så jeg kan komme ut av senga?

(hadde skjønt at det var uakutelt å klatre ut når jeg var der)

 

Hvis jeg sutrer, får jeg oppmerksomhet.

 

Vær som en engel alle andre steder en hjemme - ingen vil tro mamma og pappa dersom det kommer et lite hjertesukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...