Gå til innhold

Er et normalt at barn på 3.5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet hvem de er glad i og ikke glad i? og at de kaller foreldrene eller en av foreldrenne sine ved fornavn, fordi om foreldren/foreldrene selv omtaler seg som mamma/pappa til barnet og andre også gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Selv om barn bruker navn istedenfor mamma og pappa, så har ikke det noe med kjærligheten til foreldra å gjøre. Lillebroren min kalte noen ganger pappa ved navn og noen ganger mamma. Vi spurte han om hvorfor han gjorde det og da svarte han; "Jamen heter de ikke det da?". Han synes det var logisk;)

En kamerat av meg har alltid kalt foreldrene sine med navn, for han var navnene ensbetydende med nettopp mamma og pappa;)

Broren min likte å klassifisere ting, pluss at han fikk oppmerksomheten mye raskere ved å bruke navn;)

Skrevet

Litt usikker på hva du mener her, noe uklart skrevet.

Men hvis jeg tolker rett så spør du her om det er normalt at barn på 3 1/2år kaller feks mor/ far ved fornavn på tross av at foreldrene selv og andre omtaler denne personen som mamma/pappa? Og om det er slik at barna da gjør dette fordi de da ikke er glad i sin mor/ far?

Jeg vil absolutt tro at barn på 3 1/2år har et vist begrep i forhold til hva de føler for andre, og de er glade i mennesker som har daglig omsorg for dem, være seg feks foreldre.

Skrevet

Skal forklare litt bedre.

Jenta på 3.5 år sier selv hun ikke er glad i pappa eller mamma, og da hun skulle fortelle at pappa også hadde slik så var det "truls" har også slik, spurte om hun mente pappa ja hun gjorde det. Det har vært en del twister mellom mor og far til dette barnet og hun nå har blitt flyttet til sin far fordi mor ikke kan ta vare på henne på en forsvarlig måte.. men likvel sier hun at hun er mer glad i mamma enn "truls". så hun sier ikke pappa til faren sin.

Det er mye mer, som at hun aldeles ikke hører på pappas samboer, hn flyttet til sin far når hun var 1 år gammel.

Skrevet

Altså hun sier hun er ikke glad i mamma eller "truls" men er mer glad i mamma enn "truls".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...