Gå til innhold

Ehm. Førstegangs barnehagemor her! Se gjerne hit :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bhg sender med skittene uteklær hjem.. Spyler dere klærne i dusjen, eller hiver dere de i vaskemaskin?

I dette tilfellet regnklær :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de er helt grusomme henges de ute og spyles med hageslangen. Så i vaskemaskin etterpå.

Vil ikke ha sand i dusjen... Er de bare passe møkkete, går de rett i vaskemaskinen.

Skrevet

Uteklær holder det som regel å bare skylle av, jeg har i hvert fall aldri vasket noen av uteklærne til min gutt som har gått i bhg i et år. Verken regnbukser, parkdresser eller vinterdresser. Uteklær tåler ikke vaskemaskinen så godt.

Skrevet

I barnehagen hos oss spyler de uteklærne om de er fryktelig skittene, så jeg slenger de bare rett i vaskemaskinen.

Men det er endel av vanlig tøy som jeg spyler i hageslangen før jeg putter de i vaskemaskinen. (jeg har en jordfreser så sand og jord kommer selv i underbuksa når hun har regntøy eller dress på seg. Helt totalt ulik de andre søsknene som bare ble litt skittene på dressen i løpet av året. jeg tror hun har igjen for de største)

Skrevet

Jeg er også fersk barnehagemamma. Har spylt av regnbuksen hans under vasken så langt :P

Skrevet

Har du ikke vaske uteklærne på et år ???

Hvor gammel er gutten din da ?

Her har de som regel gjørme langt oppover ryggen inni regnjakka. Ser ikke ut,m og vaskes ca hver uke. Har to sett så vi bytter på.

Skrevet

Er de bare skitne utenpå spyler jeg de i dusjen og henger de til tørk inne i dusjen på kleshengere. Tar de så sjelden som mulig i vaskemaskinen siden de fortere blir slitt da.

Skrevet

Jeg gjør også det samme :)

Er klærene skitten skyller jeg dem bare i dusjen. Hvertfall regntøy. Men utedress som virkelig er skitten, vasker jeg i maskinen, for vaskemaskinen har et program for slike tøy.

Skrevet

Løs møkk tar vi av ute eller i utslagsvasken. Hvis det tar det meste, er det ikke sikkert jeg vasker det noe mer. Regntøy/dress blir jo ihjelvasket om det skal vaskes hele tiden.

Skrevet

Gutten min er 2 år. Så lenge klærne ikke er skitne på innsiden, ser jeg ikke poenget med å maskinvaske dem.

16:00

Skrevet

Regntøy kan fint vaskes i marskina på 30 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...