Gå til innhold

Innvendig eller utvendig UL?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig kan man ta utvendig UL og få noe ut av det, hvis dere skjønner? Har bare hørt om innvendig UL når det har vært snakk om tidlig UL, men jeg er litt skeptisk til det. Jeg er 8+4 i dag, og veldig lyst til å få det bekfrefta at det er et lite hjerte som slår inni magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ta innvendig ul fra uke 5 -6 . Ikke noe farlig i det heletatt:) tar du det nå ser du garantert hjerteslag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

livmoren må komme over bekkenet for å ta utvendig ultralyd, etter 11-12 uker.....tok ultralyd utvendig rundt den tiden, bør nok vera 12 uker...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ta innvendig UL må du nok bare vente (etter hva jeg vet), du vil ikke kunne se noe som helst enda. Hvis du tenker på om det er ubehagelig, så synes ihvertfall jeg at en vanlig gynokolog undersøkelse er verre! I tillegg så glemmer du plutselig hvor du er så fort du får se skjermen og et bankende hjerte :-)

 

Men det er heller ingen "must" å måtte ta en tidlig UL heller, mange venter også likegreit bare på den ordinære rundt uke 18/19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok tidlig ultralyd og regna med at jeg måtte ta innvendig ultralyd. Men gynekologen sa vi kunne prøve på utsiden først. Jeg var da ti uker på vei og vi fikk veldig fine bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt innvendig ultralyd flere ganger og det er ikke vondt i det hele tatt - det er bare en liten del som skal inn i skjedeåpningen. Det er verre å sette inn tampong hvis en skal sammenligne med noe.

Jeg tok innvendig i uke 9 og utvendig i uke 10 og en så detaljene bedre på innvendig - eller mer tydelig slik at jeg skjønte hva jeg så. Begge gangene så den som tok ultralyden at hjertet slo.

 

Jeg foretrekker innvendig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...