Gå til innhold

Noen flere med stive fingre?


Petrinemor

Anbefalte innlegg

Har i noen dager hatt fryktelig stive fingre.. det er vondt å knipe hånden sammen, og vondt å bruke de.. spesielt midterste leddet i alle fingrene er vonde. Hadde trodd jeg hadde fått revmatisme hvil ikke det hadde vært for graviditeten. Har fått høre av noen andre at det kan være vann.. jeg har jo +2 på ødemer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samma her... Har kjempe stive fingrer som er vonde å bøye, og strekke ut.. spesielt om morgonen etter at jeg har sovet. Lurer på hva det kommer av. Har litt vann i kroppen men ikke så mye at JM har kommentert det. Håper smertene forsvinner etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her:( Jeg har fått 1+ på ødem hos jm. Ubehagelig altså. Håper faktisk at det blir kaldt snart, mener å ha hørt at varmen er med på å gjøre det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måten her.... stive og vonde fingre, som er varme hele tiden.. :-/ De siste dagene er skoene mine også krympet... :-O Håper også på kaldere dager snart, er glovarm hele tiden og gleder meg til å kunne legge meg på iskaldt soverom!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst. Både fingre og tær har blitt merkbart "trangere" de siste dagene og anklene og ansiktet begynner å bli ganske blubbete, så vannet har ankommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingre og tær er stive til kvelds her...Kan kjenne blodet (eller vannet? ;) )strømme i fingrene når jeg kniper de sammen. Ser merkbar forskjell fra morgen til kveld, og jordmor har skrevet 0-1 på ødem.

 

Men når vet man om man har 0, 1 eller 2 i ødem? Finnes det egentlig et markant skille mellom de tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk vite på forrige kontroll at det jeg har heter carpal tunell syndrom. Føler jeg har maur i hendene og vondt når jeg beveger hånden og fingrene. Er verst på morgenen eller når jeg har sittet lenge i ro med hendene. De er også ganske kraftløse. Det kommer av vann som presser på noen sener i håndleddet, og vil være der en tid etter fødsel. Hjelper veldig med akupunktur da :) Hvis dere har det på samme måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...