Gå til innhold

4+4 bekkenløsning allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 4+4 i dag, men har hatt vondt i korsryggen i snart en uke. I går kveld var det vondt helt fra korsryggen og ned til lårene. Jeg har vondt i dag også, men det kommer og går. Kan det være starten på en bekkenløsning? Det er veldig vondt når jeg ligger, står og retter meg opp i ryggen og om jeg går fort. Det er litt vanskelig å beskrive smerten, men det stråler på en måte mensensmerter fra korsryggen og helt ned til lårene. Har ikke vært gravid tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres svært usannsynlig ut siden fosteret er bittebittebitte lite og du ikke har vært gravid før

Skrevet

Jeg har lest at mange har fått det FØR di tester positivt og rett etter på?

Skrevet

Hehe! Ja, det er mange som blir så FRYKTELIG gravide med en gang. Det er nok mer psykisk enn fysisk i de fleste tilfellene;)

Skrevet

Det er ikke alle som har født 20 ganger og ikke merker at ungen kommer ut engang.

Skrevet

Hei. Jeg fikk bekkenløsning symptomer bare noen dager etter IKM. I dag er jeg 34+2 og har vært sykemeldt 100% helt siden jeg fikk plagene. Så ja, det er mulig å få bekkenløsning så tidlig. Legen min fortalte at det skyldes endringer i hormonbalansen.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Bekkenløsning har jo ikke bare med fosteret å gjøre, det er mye hormonpåvirket.

Jeg og min samboer måtte kjøre min søster på legevakten da hun var 5+6, da hadde hun klaget over vondt i rett over en uke. Hun ringte meg og klarte så vidt å prate. Vi dro rett opp til henne, og jeg skal si deg at jeg trodde hun hadde tryna eller noe, for hun var blå, gul og svart fra rompa og oppover ryggen. Hun ble sykmeldt på flekken pga kraftig bekkenløsning. Hun sliter enda, et år etter hun fikk babyen sin. Så ja, det er fullt mulig! Ta en tlf til lege/fysio og få en samtale der.

Og gratulerer så mye forresten :)

Skrevet

Tusen takk for et ordentlig svar :-) Jeg skal til legen om noen dager for å bekrefte graviditeten, så kan ta det opp med legen da.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...