Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 jeg har begynt med julegaver smått da vi har tatt bilder av barna hos fotograf.. og dermed så er jeg i gang. tenkte jeg skulle kjøpe noe mer om jeg kommer over noe. kjøper du egne gaver fra barna.? hvor mye legger du i gaver til: -dine foreldre -svigerforeldre -tanter og onkler av barne/barna. -oldeforeldre av barna. -faddere av barna
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Mine foreldre: caa 1000 kr hver Svigermor: ca 300 kr Tanter på morssiden ca 700 kr hver Tanter på farssiden: ca 200 kr hver Nieser og nevøer: 300 kr hver Faddere: nada Oldeforeldre: har ingen
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Til mine foreldre: 3-500 til hver, avhengig av hva jeg finner Svigerforeldre: Det er samboer som kjøper gaver Har ikke barn, men legger ca 3-500 kr i gave til hver av søskenene mine Besteforeldre får for ca 200 kr
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 Vil tro det er veldig avhengig av veldig mye, både økonomi, men også forholdet til julen, forholdet til foreldrene, hvor mange søsken man har osv. Derfor gidder ikke folk å svare for det blir litt som å spørre om hva som er best av sjokolade og biff. Eksempel:
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 mamma ca 500-1000 kr svigers ca 500-1000kr tanter får ikke noe. oldeforldre ca 500 faddere ca 200 summen er da totalt fra alle her. jeg ,mannen, og to barn.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Har et bra forhold til alle i familien og svigerfamilien og vil ikke gjøre forskjell på dem. Alle som får julegaver av oss får gaver for ca 200-300kr, kommer helt an på hva jeg finner!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Mor/Far: ca 500 ( kjøper etter lommebok og hva de ønsker seg) Svigermor: ca 500 Svigerfar: ca 500 Tantebarn: 300 kr Oldeforeldre: ca150-200 Kjøper ikke til søsken etter vi fikk barn.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Vi har kommet til en veldig grei løsning i familien, voksne kjøper ikke gaver til hverandre, kun til barna. Utrolig avslappende og med 5 barn til julaften er det mer enn nok gavepapir likevel.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 mine foreldre 200-400 på hver av de, avhegig av hva jeg finner. Så får de en ting av ungene utenom. samboer har ikke foreldre lengre, men foreldrene i ungdomsfamilien han bodde hos når han var yngre, pleier å få en ting fra ungene å en liten ting fra oss eks en god vin. våre søsken får for 200-300 kr hver. gjerne en liten ting fra ungeen utenom som ett bilde eller noe slikt nevøer og nieser får for ca 300 hver, en liten ting fra oss å en litt større fra ungene, siden eldste vil at de skal gi egen gave. oldeforeldre til barna får for ca 150-200 pluss en liten ting fra barna kjøper også til våre egne tanter og onkler, de pleier somregel få en vin eller sjokolade og flaxlodd( det er bare en liten oppmerksomhet til de) barna til våre tanter og onkler får for ca 100 avhengig av hva vi finner mine kusiner sine barn får også en liten ting siden vi har veldig god kontakt, da finner jeg alt fra 50-100 prøver å finne ca lik pris til alle. kjøper vi noe klær blir det gjerne litt over 100, kjøper vi eks hobby sett kan det bli gjerne 70kr eller mindre.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Alt for mye. Mine og hans foreldre og steforeldre om man kan kalle det det 4000 totalt. Søsken 2000 kr totalt ca 4-600 på hver tanter/fadderbarn 7 stk. 350-550 på hver Oldeforeldre ca 3-500
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #13 Skrevet 16. august 2011 Kjøper ikke gaver bare fra barna, her får alle gaver fra alle såfremt det ikke er gaver ungene selv har laget. Til mine foreldre: veldig forskjellig, fra 200kr og oppover. Har gitt gave til min far på 2000kr, men er ekstremt sjeldent. En ting som hele familien kom til å bruke på hytta og vi alle trengte. Han er vel den som får dyrest gaver, men de fleste gavene han får er ting vi trenger til hytta alle sammen. (han ønsker seg bare sokker, truser og lommetørkler noe han ikke trenger sier min mor) Mamma får også veldig forskjellig. Hun får som oftes hjemmelagede gaver så det er ikke mange kronene det blir. Men i arbeidstimer er det vel endel. Min søster og svoger: ca 500kr Mine tantebarn: 200-500kr (2stk) disse har vi mye kontakt med, og ungene får for det samme tilbake. Min manns onkelbarn: 100-200kr (en avtale vi har siden det er så mange på den siden. Om vi ser de mye så ser vi de en gang i året) Min mormor: får ett bilde av ungene (i fjor skjønte hun ikke hvorfor hun fikk gaver eller at det var jul. Hun er veldig dement og vi har fått råd om å ikke gi gaver dette året. Hun blir mer forvirret når dagene ikke er like) Så i år blir det nok bare ett besøk som om det skulle være en hvilken som helst dag. Min manns besteforeldre: Nye sider til fotoalbumet. Mange av barnebarna med familie har gått sammen om å lage fotoalbum, ett album med løsesider slik at de setter inn etter når de får. Alle lager noen sider med sin familie fra året som har gått, skriver litt og tegner litt. i fjor fikk de vel også en bolle med noe snop. (de har alt og ønsker seg ikke noe, så dette falt veldig i smak når vi laget det for første gang) Det blir noen kroner men ikke så veldig mye. Tantene til ungene på min manns side gir vi ikke noe til, de som får noe er ungene. Kun bursdager ved runde år vi gir gaver. Jeg kommer fra en liten familie så vi ahr litt andre gavetradisjoner hos meg enn hva min mann har. Litt anderledes når jeg har en søster og han har ni søsken og alle har forholdsvis store familier. Og heller ikke mye kontakt med familien sin, min familie er tett sammensveiset.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #14 Skrevet 16. august 2011 -dine foreldre: Ca 500 -svigerforeldre Svigermor ca 2000, svigerfar ca 500 -tanter og onkler av barne/barna. Søsken: 2-300 -oldeforeldre av barna. Besteforeldre: 2-300 -faddere av barna Gir ikke til faddere. Men fadderbarna våre får til ca 1000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå