Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Skrev et innlegg for et par dager siden om at jeg hadde lite spark, men masse risting i magen. Snakka med jordmor om dette igår og hun likte ikke det hun hørte. Hjertet slo perfekt og symfysemålene var som de skulle, men ho kunne ikke forklare ristingen. Fikk beskjed om at hvis det ikke var bedre innen 2 uker skulle jeg få henvisning til UL. Kjente jeg mindre liv skulle jeg ringe på føden. Ho begynte også å snakke om hva jeg måtte gjøre om jeg fikk rier osv. for jeg har hatt små vondt nederst i magen de siste dagene når jeg slapper av. Håper bare alt er bra Gråt som en gal etter timen igår for jeg er så bekymra. Er 30+1 uker
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Skjønner godt at du er bekymret, men tror det er ganske normalt at jordmor forteller deg hva du må gjøre i tilfelle noe skjer. Husker at jeg fikk endel slike "advarsler" også (pga andre ting), og ble veldig bekymret. Hvis du føler at dette er helt forferdelig, så ville jeg tatt en telefon til legen for å be om en henvisning til ekstra ul (evnt kontakte føden). Mye bedre det enn å gå rundt og være bekymret de neste ukene. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Vet du hva kjære deg? Ta en telefon til føden så får du helt sikkert lov til å komme ned å så tar de ultralyd. Ikke godt for deg å gå sånn nå. Forstår ikke helt hvorfor jordmor ikke likte det hun hørte men samtidig venter med å sende til ultralyd. Merkelig. Om du ikke får komme på sykehuset så bestill deg time til ultralyd privat. Jeg var bekymret for lite liv en gang og fikk komme ned med en gang (dette var på SØF) God klem og masse lykke til !
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Synes det er litt pussig at JM reagerte slik på risting i magen av babyen. Dette er jo ganske vanlig...? I hvertfall har tre av mine fire barn styrt på med dette i magen, nesten som de vibrer litt i noen sekunder ikke sant? Jeg så igjen samme bevegelsen etter de var født også, når de tisset! ;-.) Men jeg er enig med de over. Du skal ikke gå rundt å være så bekymret at du gråter. Ta kontakt med føden og snakk med dem, se om ikke du kan få en ultralyd. Evt kan du bestille en time privat. Det vil nok uansett være verd det for at du skal senke skuldrene og slappe av igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 Ho sa først det var normalt med litt risting, men når vi forklarte at det var kraftige vibreringer og at hele magen flytta på seg over lang tid flere ganger daglig ble ho bekymra
Underveis --> Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Ville bare kommentere at min første reaksjon også var "er ikke det vanlig?". Jeg mener å husket at forrige gang jeg var gravid, så leste jeg mye om at babyen kan "riste". Husker det fordi jeg syntes (og synes) det var så spesielt. Ta en telefon og prat med føden. De kan helt sikkert hjelpe deg!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Kraftige ristninger KAN være kramper eller anfall så slikt er det viktig å undersøke så det er nok derfor jordmor vil sjekke det og det er bra at de er oppmerksomme. Jeg skal selv på EKG på mitt hjerte for de hørte en bilyd der og jeg gruer meg som fy. Satser på at både du og jeg går fra undersøkelsen med lettet hjerte, at det ikke var noe å bekymre seg for. De er bare ekstra forsiktige med oss når vi er gravide.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 Ok, ja da er det litt anderledes. Ta kontakt med føde og be om en UL du :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Hei Ta en telefon til føden og forklar hva du kjenner og at du er kjempestresset og bekymret. Da får du helt sikkert komme inn til en skikkelig sjekk hos dem. Mye bedre det enn at du skal gå rundt å bekymre deg! De kan også helt sikkert gi mer informasjon om hva det kan være.... Bedre med 100 sjekker for mye enn 1 for lite. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå