Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Jeg fikk ikke følelsen av at amming gjorde meg slankere, så jeg trodde ikke på den "slankekuren" etter fødsel. Men nå som jeg har sluttet, har jeg gått opp 6KG!!!!! HELE SEKS KILO!!!! Og det på bare en liten stund.... Jeg har ikke vært så aktiv i sommer, det kan jeg ærlig innrømme, men jeg har spist det samme - om ikke sunnere! Nå vet jeg ikke hva jeg kan gjøre for å gå ned, timeplanen min er full og jeg skal sette av tid til trening, men mangler motivasjon. Noen som har gode ideer til hvordan jeg kan gå ned igjen? Da jeg sluttet å amme var jeg bare litt magefett igjen til jeg var der jeg ville. Kanskje 2-3 kg, fordelt på mage, rumpe og lår. Nå buler magen igjen og jeg vil veldig, VELDIG gjerne gå ned 7-8 kg før jul! Er ca 1,65 m høy og veien nå 64..... huff.... Føler meg ikke vel Selvom jeg VET at dette ikke er stort, så er det ikke sånn jeg vil ha det, og da er det faktisk ikke greit! Håper på gode råd fra noen som er/har vært i samme båt!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 Når du ammer forbrenner du ca 500-600 kcl ekstra. I noen tilfeller går man da ekstra mye ned i vekt mens en ammer, og da gjerne opp igjen etterpå som du (samme gjorde jeg med nr 1 og 2), og i andre tilfeller later det til at forbrenningen bremser seg selv slik at kiloene sitter bom fast, men så renne lettere av etter en slutter å amme (slik var det med nr 3 og 4 på meg). Du kan nesten sammenligne dette med at du før har jogget 30 min hver dag, men så plutselig stoppet. Selvsagt øker vekten da! ;-) Du må nok trene, og om magen er det du prioriterer, så vil jeg anbefale jogging kombinert med litt styrketrening. Jogging er super-effektivt! Og styrketreningen strammer opp musklene slik at det ser pent ut når fettet over renner langsomt bort. Sit-ups på treningsball er fantastisk for magen. For å sjekke at du spiser passe, kan du logge deg gratis inn på www.vektklubben.no Om du der over en periode på 1-2 uker orker å ta deg bryet med å veie all mat du spiser og fører inn, så får de en veldig god oversikt over om du får i deg for lite, passe, eller for mye kcl. Det er ikke meningen du skal begynne å telle kcal for alltid altså, men bare få en oversikt over eget kosthold. Jeg gjorde dette i fjor, og fikk meg noen reale sjokk. Trodde jeg kunne mye om kosthold, og det kan jeg forsåvidt, men hadde ikke så god kontroll over kcal-innhold i mat som jeg trodde. Joda, man vet at f.eks en hvetebolle ikke er så lurt å spise, men at en eneste liten bolle inneholdt like mye kcal som et lite måltid middag var litt overraskende. Eller at 3 stukker med hjemmelaget pizza tilsvarer hele dagsdosen jeg trengte med kcal. Ble en del a-ha-opplevelser jeg, ikke rart jeg ikke gikk ned i vekt liksom ;-) Lykke til HI, håper du klarer å nå målet ditt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Ammingen gjorde meg veldig sulten, og eg spiste masse. når jeg sluttet å amme fortsatte jeg å spise det samme som før, og gikk dermed også opp i vekt. Men har gått ned 17 kilo etter det,da.. Så nå er jeg en superlslank superspreking:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå