Gå til innhold

mulig et teit spørsmål, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på en ting. når jeg er 13+3 dager skal jeg da lese om uke 14 eller uke 13 når jeg vil lese om fosterets utviklig osv?

jeg gikk utifra at jeg skulle lese om uke 13, men så blir jeg litt forvirret. jeg er medlem i både barnimagen og babyverden og får ukentlige mail om utviklingen. men her på barnimagen får jeg nyheter fra uke 14, mens på barnimagen får jeg om uke 13. jeg har registrert sammme termindato på begge altså:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh jeg husker det irriterte meg grønn..

I den store svangerskapsboken fra babyverden.no så står det at er du fra 13 uker og 0 dager til 13 uker og 6 dager så skal du lese om uke 13..

Skrevet

det er kjempeirriterende. jeg er også usikker på hva jeg skal lese på:s

Skrevet

Dette forvirrer meg også !!

Skrevet

jeg ville lest på uke 13

Skrevet

Det kommer da helt an på hva du ønsker å vite.

Vil du vite hva som er ferdig på barnet leser du uke 13.

Vil du vite hva som skal skje den uken du er inne i, leser du uke 14.

Skrevet

Når du er 13+3 har du unnagjort 13 uker og 3 dager, men er i din fjortende uke.. Akkurat som når du har fylt 25 år, er du i ditt 26.leveår..

Det spiller jo egentlig liten rolle om du leser om det som akkurat har skjedd, eller det som er i ferd med å skje den uken som kommer... Men.. altså, leser du om uke 13 så har det som står skjedd i uken som gikk (gjennomsnittlig ihvertfall), og leser du om uke 14 omhandler dette det som vil skje i den kommende uke..

:-I)

Skrevet

usj. vanskelig dette her.

Skrevet

les om uke 14 dersom du er i uke 13

Skrevet

Når du er 13 fullgåtte uker pluss 3 dager, da er du i uke 14 og må lese hva som skjer i uke 14

Den gamle termindatoen gikk ut fra at det var 40 uker fra undfangelse til fødsel, på den nyere utregningen går man ut fra 40 uker + 2 dager... kanskje det har noe med det å gjøre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...