Gå til innhold

Valg av sykehus


Pil

Anbefalte innlegg

Hvilke kriterier legger dere for valg av sykehus? Jeg kjenner ikke til sykehusene i området, men legen vil ha meg til Drammen eller Bærum. Har googlet litt, men blir ikke klok. For meg er det egentlig akkurat det samme, ... eller er det det...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg går det på hva som er nærmest (hadde styrtfødsel sist, og siden det blir under to år siden sist så har jeg hørt at noen kan oppleve at tiden blir halvvert!!!)

 

Jeg kan ihvertfall si at jeg fødte sist på Asker og Bærum, og det var ihvertfall en positiv opplevelse. Vi kan ha vært veldig heldig da det var få fødende der akkurat da, men vi ble godt mottatt og ivaretatt hele tiden, fra fødsel og til vi sa farvel, de til og med hjalp oss med et par spørsmål som dukket opp hjemme i dagene etterpå. Jeg skulle egentlig gjerne dratt tilbake dit, men min kjære tørr ikke og er redd vi ikke får tid :-)

 

Drammen har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan nok lurt å ta det nærmeste da!! :)

 

Takk for svar. Tror det blir Asker og Bærum da det er der jeg er best kjent. Noen sier at Drammen er bedre da de har barneavdeling og andre sier at Bærum er best pga lystgass. Så nå har jeg hørt og lest både positivt og negativt om begge, men det er vel litt tilfeldig og hva man gjør det til selv? Smil til verden og verden smiler til deg? :) Takk for at du hjalp meg med valget mitt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har selv født på Bærum med barn som måtte sendes videre til Riksen (mens jeg ble igjen på Bærum) IKKE gøy! På den tiden hadde de ikke lystgass der, så det var ikke noe alternativ da, men velger sykehus utifra barnets trygghet og ikke min komfort etter dette (nr. 2 kom på Riksen - har ikke valgt for denne ennå, må først finne ut hvordan den skal komme ut...). Har du et problemfritt svangerskap og har blitt godt fulgt opp og kan forvente en normal fødsel er sikkert Bærum greit, men er det noen som helst indikasjoner på at det kan bli komplikasjoner ville jeg valgt et sykehus med barneleger.

Lykke til med valget :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...