Gå til innhold

Fysio etter revning (grad 3) - betaling (lang story)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye må man betale for det? Må man betale dette selv, eller er dette gratis?

 

Har stått på venteliste i 4 mnd for å få fysio for inkontinens og andre plager nedentil, det er snart et år siden fødsel. Jeg har - 1763,- på konto, 2 inkassokrav, to unger. Og en sambo som bærer alle utgifter alene. Vi har ikke noe til overs, ikke noe å bruke til bokbind til skolebøkene til eldstemann engang.

 

Jeg var sykemeldt en periode, og da sykemeldingen var over skulle jeg ut i jobb igjen- men sjefen dro på ferie uten å sette meg opp på vakter. (Nei, det er ikke bare bare å søke om vakter andre steder, hverdagen min gjør meg lite fleksibel med tanke på nye rutiner, nye mennesker, nye steder. Fikk avslag på barnehagesøknaden også- så har ingen barnehageplass heller. Det er ikke plasser nok for de født på høsten -10)

 

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer deprimert for hver eneste dag. Ikke nok med to aktive unger, mine fysiske plager etter fødselen, hadde fødselsdepresjon- trolig ikke over enda), og denne kanossagangen ang økonomi. Vi er altså 4 stykker som skal overleve på 23 000,- pr mnd (husleie, mat, strøm, telefon/nett, lisenser,forsikringer, bilene er vi avhengige av siden vi bor på landet uten bussforbindelse, unger som vokser og trenger nye klær og utstyr- u name it).

 

Når vi sliter sånn i hverdagen, hvordan finne penger til fysio? (ikke bare behandlingen, men det er jammen meg et godt stykke å kjøre dit også)

 

Vennligst bare seriøse svar, takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville jo tro at dette var noe en fikk dekket gjennom nav! Be legen din skrive en hennvisning så vil jeg jo tro at han/hun vet!

 

Høres ikke bra ut å gå rundt sånn nei, både med tanke på fysiske og psykiske plager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sendt på fysio etter fødsel der jeg fikk 3-4 grads revning. Fikk dette dekt. Men jeg måtte på fysio på sykehuset og ble sendt ditt ganske kjapt etter fødsel.

 

Hvorfor måtte du vente då lenge? Sendte ikke legen deg til fysio med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg revnet grad 3c i 2009, og ble da henvist til fysio fra Ullevål sykehus. Da sa de at de var de eneste (eller i hvert fall blant veldig få) i landet som ga slike henvisninger.

 

Men hvis du står på venteliste, betyr ikke det da at du har fått henvisning og får det gratis, eller? Var det legen som henviste deg dit? Kanskje du kan få han/henne til å pushe litt så du kanskje kan komme gjennom fortere?

 

Hvor i landet bor du, forresten? Jeg var til en veldig flink manuell terapeut på Brynseng i Oslo, hvis du bor i nærheten kan du jo forsøke å kontakte dem direkte?

 

Jeg sender ellers masse støttetanker! Jeg hadde også en tøff tid etter fødsel, mye pga. skaden jeg fikk. For min del gikk det over fortere enn et år, men de første ukene/månedene var svarte, jeg unner ingen å ha det slik. :( Kanskje du kan kontakte fastlegen og høre om det er mulig å få en henvisning til psykolog? Man skal ikke gå rundt i over ett år etter fødsel og være deprimert, det er langt utover den hormonelle fasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Jeg tilhører Helse Sør-Øst, men Oslo blir for langt unna...

Sykehuset der jeg fødte skrev ingen henvisning, men formidlet beskjed til nabosykehuset som hadde en ekspert på revningsskader. Den "berømmelige" 6 mnd kontrollen ble først tatt etter 8 mnd, rett før sommerferien, redusert kapasitet hos fysioterapi etc. Det var denne eksperten som henviste meg til en spesifikk fysioterapeut på dette stedet (nabobyen) siden vedkommende var den beste på slike skader. Jeg "lekker" litt nesten hele tiden, og har skikkelig urgency- må jeg tisse så må jeg bare forte meg til nærmeste toalett...

 

Har tidligere fått en annen fysiohenvisning fra fastlegen min vedr andre plager jeg hadde - der måtte jeg betale 500,- pr behandling (da hadde jeg økonomi til det). Derfor lurer jeg på om jeg må betale for opptreningen nedentil... for det er kostnader jeg ikke har råd til. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg tatt meg råd til det, men jeg har ikke muligheten engang :( Har ikke hatt annet inn på konto de siste tre mnd enn barnetrygd... Har ikke fått sykepengene mine en gang pga at arbeidsgiver ikke har somlet seg til å sende "Dskjema" og inntektsopplysninger...Har purret på de annenhver dag i tre uker nå.

 

Vi hadde ordnet økonomi- helt til det ble oppdaget råteskade på huset som forsikringen ikke dekket...Det MÅTTE fikses- kan jo ikke bo med barn i et råtebefengt hus.

 

Fastlegen min kan sikkert hjelpe på et eller annet vis; men det koster fader meg penger det også!

Usj altså, life sucks!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...