3.i oktober Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Har fått rier og ligger bare å håper at de skal gi seg. Hadde for en ukes tid siden,men de gav seg. Hvis de gir seg nå får jeg reise hjem igjen, men de regner med at fødselen er like rundt hjørnet. D sier at det går helt fint når jeg er kommet så langt som nå.34-2. Noen med erfaring som har født i uke 34-36?
miepia30 Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 det går stort sett veldig bra. De er litt små og kan få litt vanskeligheter med amminga, så noen behøver sondemat i starten. De er også litt mer utsatt for å få gulsott og kan derfor trenge lysebehandling. Ellers er det sjelden det blir noe annet trøbbel
snorkfrk Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Hei. Jeg hadde hastesnitt sist gang i uke34+4, sønnen min måtte ligge et døgn med ekstra oksygen pga keisersnittet, og måtte være på nyfødtintensiven i litt over en uke fordi han måtte ha mat igjennom sonde i nesen, dette fordi han hadde litt gulsot og derfor sov mye slik at han ikke ville spise,men det var ingen store problemer Tror du kan være trygg på at det er ok om du skulle føde nå, Lykke til ihvertfall!
Flue på veggen Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hei! Jeg fikk min første datter i uke 36 og det gikk strålende. Hun var 49cm og ca 2900gram. Hun hadde gulsot og slet litt med å få i seg nok melk, derfor pumpet jeg meg innemellom amminga. Melken som jeg hadde pumpet ble samlet i en beholder med en sonde i (et tynt langt rør, nesten som sugerør) som jeg puttet i munnen hennes neste gang jeg ammet,dermed fikk hun lett tilgang på melk, samtidig som hun trodde at det kom fra meg. Hun gikk ned 300-400gram og brukte litt lengre tid enn gjennomsnittet for å legge dette på seg, men sakte men sikkert økte hun, og etter 2 mnd lå hun over kurven sin Hun fikk også påvist et lite hull i hjertet, men dette samlet seg etterhvert som hun vokste til. Vi ikke si at jeg har en negativ opplevelse med å føde tidlig, og for min del valgte jeg å fokusere på det positive med at hodet ikke var like stort som barn født ved termin/etter termin, samt at jeg selv ikke var utslitt av å være høygravid! Masse lykke til, det går nok strålende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå