Gå til innhold

bf samvær og overnatting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har nå gått fra hverandre, og jeg flytter med barna til en ny by 2 timer unna bf. Har avtalt samvær til annenhver helg og onsdag til søndag hver 5.uke for jenta vår på 3 år. Baby på 6mnd er noen timer fredag når han henter eldste og noen timer søndag når han leverer henne igjen. når vi skrev samværskontrakt var baby 3,5 mnd og jeg ammet fremdeles fullt. Nå ammer jeg ikke lenger samt at baby har blitt 3 mnd eldre. bør bf få mer samvær da? overnatting er kanskje litt i overkant når hun enda er så liten?

hvor gamle var deres små når overnatting ble et tema?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lite samvær far har hatt og har med babyen. Her har vi hatt samvær i alt fra 1 time til 3 timer nesten hver dag. Korte og hyppige samvær er det som anbefales slik at baby skal huske og kjenne igjen far, bli trygg på far og at far skal ha mulighet til å se babyen ofte.

Nå er hun 17 måneder og vi har nettopp begynt med overnatting (han har sett henne nesten hver dag frem til nå). Hun overnatter annenhver lørdag til søndag.

Syns at 6 måneder er veldig tidlig og særlig når far har så lite samvær som han har. Dere burde trappe opp samværet før dere begynner å snakke om overnatting.

Skrevet

Jenta mi er 2 år om 2 mnd og vi har ennå ikke begynt med overnatting. Vi er nok klare for det alle tre, men tilfeldighetene har gjort at det har oppstått en del ting som har gjort at det har blitt litt ugunstig.

Tror nok du skal vente til barnet er godt over året før dere begynner med overnatting. Han bør nok ha henne alene (uten deg) i noen timer på dagtid i en lang periode før dere prøver med overnatting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...