Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hei! Har en datter på 9uker, lurer på hvordan vår hverdag er i forhold til andres? Hun våkner oftest mellom 5.30 og 7.30, må da ammes. Holder etter dette ut ganske kort tid våken, før hun må ammes igjen etter en time. På dagen går det i runder m amming, blid og våken, så sutrete. Sover kun når hun bæres eller bysses, kan da sove i 1-2t før neste ammerunde. Får henne aldri til å sove i seng/vogn på dagtid (frustrerende). utover ettermiddag kveld mer og mer sutring og etterhvert hyling, ammer da oftere og oftere... Napper mye i puppen og virker ofte frusteret. Sovner for natten en gang mellom 22 og 01, ammes en gang mellom 02 og 04 avhenig av leggetid.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Min gutt er ogsaa litt over 9 uker, og har lignende dager som datteren din. Han vaakner skikkelig et sted mellom 8 og 10, etter endel knuffing. Da faar han mat og deretter morgenstell. Etter ca en times tid er det enda et maaltid, og deretter pleier han aa sovne. Sover da i vippestolen sin (veldig flat den da) i ca 1-2 timer, (noen ganger mye mindre) og vil saa ha enda mer mat. Det gaar sjelden mer enn 3 timer mellom hvert maaltid, men vi har dager hvor jeg ammer hver time! Innimellom er det mye baering, dulling og kos, for han krever konstant oppmerksomhet, ellers blir det sutring! Han har et par dubber til i loepet av dagen, men de er som regel ganske korte, ca en halv time. Vi legger oss sammen i 22 tida, for han sovner paa puppen. Bruker ofte lang tid paa aa sovne uansett, (opp til 1,5 time ofte) og det maa mange runder til med pupp, baering, byssing... Ogsaa paa natta skal han ha mat hver 3.time. Har han atme meg for aa bare plugge inn puppen liggende, og unngaa loefting opp og ned. Da vaakner han for mye og gir samme styret som paa kvelden foer han sovner igjen. Saa sann gaar dagene her.... Haaper hvertfall nattmaaltidene kan spres litt mer snart, for hver 3.time gir lite og daarlig soevn til mamma!
min<3 Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Min sønn er 11 uker. Våkner rundt 07.30-08.00,spiser (han får kun mme) og jeg legger han igjen kl 09-09.30 ca for da er han trøtt (dette er vel den enste faste rutinen vi har tror jeg...:/ ) da kan han sove i alt fra 1-2.5 timer (som i dag,da sov jeg også og det var helt supert:) Etter det er det mat igjen. Før spiste han og ville ha mat igjen etter 3 timer,nå spiser han veldig lite av gangen og vil ofte ha mat hver time når han er våken...håper dette snur snart. Han finner sjelden søvnen selv på dagen,må enten trilles eller bysses i søvn. Når han først sovner kan han sove i 2-4 timer eller 30 min. Har heller ingen faste legge rutiner på kvelden pga dette,men han sovner vel ca 22. Våkner stort sett alltid kl 04 for å få mat og dette skjer i stummende mørke uten prat for at han skal sovne fort igjen;) Ellers består jo dagene av og underholde en del når han er våken...merker at han har blitt større og krever mere oppmerksomhet. Denne uka har storesøstra hans vært her og det har vært veldig deilig for hu mor;)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Gutt på 10 uker her.Våkner rundt 05.30!!!!!! og da smiler han i circa 1 time(hehe)...etterpå fårn han mat og som regel sover han circa 1 time.Vi har ingen rutiner på dagen, han sover mellom 2-4 timer. Han spiser annenhver time både natt!!!! og dag..Det er utrolig slitsomt å våkne annenhver time på natta... Eneste rutinen vi har er at han sover på kvelden circa 18.30... Han var veldig plaget med kolikk og kunne skrike 10 timer om dagen men null sovn... Nå er det blitt mye bedre siden han sover en del og er mye blidere, kolikken er borte ser det ut sånn...
ToneC Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Jeg har en gutt på 9 uker i morgen. Som regel våkner han hver tredje time (på natt). Dvs 0100, 0400, 0700 og vi kan enkelte morgener sove til 10.00. litt varierende hvor mye han sover på dagen, men som regel 2-3 dupper i løpet av dagen. Vil gjerne bli kost og holdt han også, men de fleste dager sovner han av seg selv i vognbagen. Er veldig glad i å være ute og å bli trillet på tur. Elsker også å kjøre bil, og sovner nesten alltid da. Litt varierende når han sovner for kvelden, lagt han nå, men sover da i stua med oss til vi legger oss. Har brukt minifom med stort hell, og nå har han mye mindre luftsmerter. Hadde det nesten hver kveld før.
rouble Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Hei:-) Jeg har ei snuppe på 8 uker. (I morgen) Hun har sovet de siste 14 dagene alt fra 7-11 timer i et strekk på natta:-) Før holdt hun ut til langt på natt før hun sovnet, men har blitt tidligere og tidligere trøtt. Prøver å legge henne rundt 22 nå. Måtte bæres og bysses i søvn før, men nå sovner hun stort sett av seg selv i senga. Kan ligge å sutre, men da roer hun seg ved at vi sitter litt hos henne. På dagtid er det 2-4 dupper på alt fra 15 min - 2 timer. Sjelden hun sover 2 timer da. Er glad i vogna og vugga si. Begynt med litt vippestol nå og trives godt i den også. Hun synes også det er kjekt å ligge i babygymmen sin og kikke på det som henger. Ligger ikke så lenge. Gir mme fordi jeg ikke har så mye melk lenger, har vært sånn en stund. Hun får det jeg har fra puppen først. Er blitt mye roligere etter jeg begynte med mme. Håper den fine nattrutinen fortsetter en stund til, er jo lov å håpe ihvertfall;-)
Chantey Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Jenta mi er 10 uker og våkner alt fra 05.30 til 08.00. Jeg gir hun mat også kan hun sove i to timer, så er hun for det meste våken resten av dagen, men er da stortsett blid og fornøyd. Også legges hun alt fra klokken 19.00 til 20.30. Og sover hele natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå