fjotteline Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 hvilken nummere på smukk bruker dere? jeg bruker avent. jenta mi er 1 mnd og vurderer og gå over til nr 3 på smokken for nr 2 får hun så mye luft også av føler jeg. at hun strever med å få det ut og derfor får hun luft også. og hvordan får dere babyen til å rape lett? jeg kan gå i 30 min før hun gidder å rape. det kan være frustrerende når hun er ferdig med å spise på natta og bare rapen igjen. prøver å elte runbdt på henne men.... håper på noen erfaringer:)
Mama88 Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Jeg sleit også en stund med å få lillegutt til å rape. Da fikk jeg et godt tips, som funket veldig bra her. Fennikel-te! Du kjøpet poser med fennikel-te på helsekosten, koker opp vann og lar teen trekke i 100ml vann, sett i kjøleskap og gi mellom 10-25 ml til babyen iløpet av en dag. Da skal du se at luften kommer opp
Villa villekulla Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Ser at vi har samme problem her. Vår lille pjokk tar kun mam smokken 0-6 måneder. Så kan ikke svare deg på det med smokk. Helsesøster anbefalte fenikkel te, så har vært å kjøpt i dag. Håper at lillemann klarer å rape.Så det er ikke alle som får babyen til å rape så lett. Håper dette kjerringrådet funker, for synes så synd på han når han får så mye luftsmerter.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 mener du smokkene på avent flaskene eller vanlig smokk? Er hun bare 1 mnd hadde jeg nok bare brukt nr 2 til flaskene. Hvis du mener vanlig smokk er det på tide å bytte fra 0-6 mnd til 6-12 (?) mnd når hun begynner å miste smokken lett. At hun må suge og suge for å holde på den, da er den for liten. Gi hun fennikelte når hun har luft. Fungerer som rakkern. Kommer opp etter 2-3 min her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå