Gå til innhold

Blir så jævla provosert av H&M...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med H&M og produsere klær i så små størrelser at en thai-dame "no affence" ikke en gang får plass i dem??? kjøpte meg en mamma bukse i dag.. er en str M, 38 til vanlig, og kjøpte den i str 40 da, ettersom jeg tenkte jeg måtte vel ha noe å bli større i, ettersom det er 2,5 mnd til termin. Men den var jo ALT for liten.. fikk omtrent ikke strikken som skal være over magen over lårene en gang.. den er så smal at den tilsvarer kanskje en str 34-36. Det er så provoserende.. jeg er ingen stor dame, akkurat midt på treet, og må likevel handle klær på Big&beautyfull avdelingen på H&M!!!

skal sies at H&M er eneste butikken i hele jævla byen som selger mammaklær også da!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke enig, jeg synes ofte klærne er store, særlig er buksene lange.

Skrevet

Nei ikke si det da, bestilte meg akkurat en jeans derfra i dag, i str 40 i samme tanke som deg. Hmm. Her jeg bor er det umulig å finne seg mammaklær, om man ikke skal bruke masse masse penger, og det gidder jeg ikke for noen mnder.

Skrevet

Oi, jeg har motsatt erfaring!

Jeg bruker normalt M/38 i klær (vanlige klær), men i det siste har jeg måttet kjøpe s/xs på HM. Virker for meg som at størelsene har blitt større!

Men det er vel kanskje annerledes på gravidklær da:)

Skrevet

Jeg er helt enig..jeg bruker str 46 i bukse nå som jeg er gravid..og str 46 til H&m tilsvarer maks 42... helt håpløst...

Men de klærne som er merket med large og xlarge..der passer de. =)

Skrevet

Hm, sikker på at det ikke bare var den ene buksen da? Jeg har motsatt erfaring med H&M, synes de er mye større i størrelsen enn de fleste andre butikker...?

Skrevet

Såååå enig! Jeg er veldig liten av meg, og bruker stort sett str. 32/34, la bare på meg 8 kg. under graviditeten, omtrent bare på magen, men måtte alikevel ha mammabukse i str. 40! H&M suger på størrelser i mammaklær.

Skrevet

For meg som til vanlig handler på BB avdelingen (egentlg sjelden jeg finner noe smakfullt men) har ingen problemer med mammatøyet til H&M. Kjøper L eller XL i toppene og str. 46 i bukser. Kjøper xl eller 2xl på BB og str. 48 i buksene. Er stort sett over magen jeg trekker normalt sett også, så kanskje det har en del med fasong å gjøre.

Skrevet

Dette er snakk om mammaklærne til H&M, ikke de vanlige klærne :)

Skrevet

Er så stor forskjell på klærne.. kjøpte meg mamma thigts i starten av svangerskapet i str M som jeg bruker til vanlig, og svømte i den.. så til sommeren kjøpte jeg str S i slike korte mammathigtser og de var passe.. så kjøpte jeg en til i M da jeg ble litt større og den er faktisk 3 cm mindre rundt enn den andre i M!!!!

kjøpte meg genser i str M på vanlig kvinneavdeling da, og den passet til og med over magen.. men buksene er åletrange..

Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting, har helt motsatt erfaring. Bruker vanligvis 40, men de måtte jeg bytte til 38, for 40 var alt for store.

Skrevet

Ikke en idé å prøve klærne før du kjøper dem da?

Skrevet

problemet er jo ikke at jeg ikke prøvde dem.. for jeg gidder rett og slett ikke å stå på butikken med BL å prøve mammabukser, er jo så vidt jeg klarer å kle på meg selv her hjemme jo. men nå var jeg i byen fordi jeg var på kontroll og trenger sårt en bukse og gikk dit i ens ærend, hadde også med meg ei på 5 og ei på 3 som sprang hver sin vei.. så nei jeg gidder ikke prøve i butikken.. er lik så greit å prøve hjemme og heller bytte.

det som provoserer meg er at de er så forbanna små i str. jeg synes det er helt grusomt å gå opp i vekt uansett om jeg vet jeg må fordi jeg er gravid, men er livredd den vekta, og så må jeg opp i str 42 i klær.. 42, var det min mor brukte i bukser det, før hu slanka seg 20 kg med grete rhoede og nå bruker str 38.. litt hormoner ute og går også da, men kjære meg. buksene på H&M er ikke laget for normale kvinner!

Skrevet

Synes klærne er forstore jeg da men.. spesiellt bukser.

Skrevet

Det høres da rart ut, jeg syns ofte buksene på H&M er altfor store. Har pleid å være 38/40 i bukser (mye muskler og brede hofter), men nå etter et år med lite trening bruker jeg plutselig 34(!). Greit nok at muskelmassen i beina mine er mindre enn tidligere, men jeg har pokkern meg ikke gått ned to-tre størrelser på under to år. Dessuten har jeg problemer med at alt som er av bukser der er aaaltfor lange i beina; passer de i livet er de som regel ti cm for lange - minst.

Skrevet

De har store størrelser fordi den stadig økende andelen av overvektige skal føle seg normale og kjøpe klær på H&M og fortsatt tro at de er små og lette.

Skrevet

Buksene til H&M er påfallende korte i beina. For meg som har lange bein er det helt umulig å kjøpe bukser der. H&M er dritt til voksne, ok for barn.

Skrevet

idiotisk sagt av deg 15.42. jeg er langt fra en str 42.

Skrevet

Jeg har motsatt erfaring, syntes de er stor i str på H&M, både vanlige klær og mamma klær, men det har sikkert mye med fasong å gjøre. Jeg hadde mamma klær i m, bruker s til vanlig. å de i m, singletter og gensre var fortsatt forstore når jeg var fødeklar. å jeg var ikke unormal liten heller.

Skrevet

Er ikke enig. Jeg er en 38 på HM, på Vero Moda, på Only, Cubus, Lindex og KappAhl. Men ikke på BikBok, der er jeg L :P

Meget mulig at den du kjøpte er feilmerket, for det skjer nemlig fra tid til annen.

PS - når jeg var gravid så droppet jeg mammabuksene, for jeg synes de var ubehagelige. Kjøpte heller vanlige bukser uten glidelås/knapper. De bruker jeg nå etter svangerskapet også :)

Skrevet

jeg er som deg 17.23 i str da.. og det kan godt hende den var feilmerket, men da skjer dette litt for ofte på kort tid altså.. og slike thigts-jeans klarer jeg ikke bruke fordi de strammer for mye på magen, og kjøper jeg dem større er de for store i lårene og det blir hengerumpe av det.. lite sexy..

Skrevet

Du kan brette dem ned i livet, så er de fine over lårene og rumpa, uten å stramme på magen :-)

Skrevet

jeg skal jo ikke være enkel heller da... men føler jeg har ganske mye på sidene, så om jeg bretter ned kanten fremhever dette de lekre "muffintoppene mine" :P hehe.. men skal gå å prøve på en av de jeg har, har ganske mange av dem skjønner du, fordi jeg elsker å bruke slike til vanlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...