Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 -da hadde du jo sluppet å blitt sammenlignet med nabodama som kler seg lekrere og kollegaen som kunne kjøpe dyrere klær enn deg -du hadde ikke behøvd å tenke på hva du liker å kle deg i, hvem du er, din egen smak... -vi ville sluppet mobbing på arbeidsplassen,-og ja: vi kunne vært helt like!! For en verden...hehe
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Vel. Jeg brukte uniform på arbeid i mange år. Jeg elsket det. "Bakdelen" var at jeg ble desto mer fokusert på å være feminin og pent kledt på fritiden, siden jeg var så stramt uniformert på jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Hadde vært greit å gå i uniform som helsearbeider, politikvinne osv. Det vil si, jeg hadde ikke hatt noe imot det. Men ikke etter arbeidstid (siden du drar frem sammenligning med nabodama).
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Det er mange jobber som har uniform! Feks leger ,dagligvareansatte,kapteiner osv...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 I alle jobbene jeg har hatt har vi hatt like klær.. butikkantrekk, kokkeklær og serveringstøy. De fleste arbeidere innen et firma/yrkestittler har like klær.. Synes det skulle vært slik på skolen også.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Mange som gjør det, og det er veldig praktisk. Jeg har også gjort det i perioder, og min eneste innsigelse er at det SKAL være naturfiber for min del, orker ikke syntet inn på kroppen. tenk på alle leger, sykepleiere, tannleger, buss-sjåfører, taxi-sjåfører, butikkansatte som bruker uniform. (heller det enn de stakkarne som jobber på Narvesen og som rett som det er får seg forelagt en kongekrone eller en T-sjorte med teit tekst som de er nødt til å ta på seg.DE synes jeg synd på!) Veldig mange som bruker uniform på jobben. Fordelen er at man slipper å slite egne klær, og at kunder/pasienter med en gang vet hvem man er og slipper å spørre.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Jeg jobber som vekter, og går i uniform hver dag. Ser ikke problemet i det...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Men når det gjelder uniform på jobb er det som regel praktisk betinget. Ikke for at vi skal være mest mulig "like"(bortsett fra i militæret kanskje...)... På en skole vet jo elevene hvem de er på fritiden, så at det blir mindre mobbing er jo bare en illusjon....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 -joda, men det er vel mest for at det er praktisk at alle kan se at du er vekter når du er på jobb. Veldig få lærere eller kontorpersonell som har uniform...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 I barnehagen til datteren min har de ansatte en slags uniform. De har t-skjorter / gensre som er helt like og i samme farge med navnet på barnehagen trykt på som de må gå med hver dag.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 hehe kjære hi hva med å tenke litt før du poster et innlegg....glemte du alle uniformyrkene du da;)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #12 Skrevet 15. august 2011 Jeg bruker uniform hver dag på jobb. Elsker det. Og det er deilig å tenke på hva man skal ha på seg osv. politi, sykepleiere, brannmenn, flyvertinner, de på kiwi, osv i det uendelige går jo med uniform hver dag. Så innlegget ditt ble litt teit. Men om barn bør ha skoleuniform, som jeg tror innlegget er basert på selv om j eg ikke har lest det . er en kanskje annen sak. Det er jo veldig praktisk, men for meg er det litt styr å holde uniformene rene til enhver tid Må jo ha 10 stk da.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 -men er det å gå på skolen et uniformsyrke? Mange yrker der man ikke har uniform, var vel de jeg tenkte spesielt på...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #14 Skrevet 15. august 2011 Jeg har jobbet i 10 år, og alltid hatt jobb hvor jeg har mått bruke uniform av et eller annet slag. Nå derimot, har jeg en jobb hvor jeg må bruke egne klær. Herregud, jeg har jo aldri noe å ha på meg!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #15 Skrevet 15. august 2011 Ang skoleuniform så bor jeg akkurat nå i et land der de bruker det, og jeg kan virkelig ikke få lovprist det nok. Det er billig (ikke mye klær man trenger utenom), enkelt (vet alltid hva man skal ha på) og inkluderende (barn elsker å være som alle andre). Helt supert!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Jo, men det jeg synes er spennende å diskutere er at det er helt andre begrunnelser for barn enn for voksne. For voksne er det stort sett prasktisk begrunnet, mens for barn skal man være like, unngå mobbing osvosv. Dette tror jeg ikke er bra.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #17 Skrevet 15. august 2011 Jeg MÅ ha ull undertøy bukse og genser og rød arbeidsdress og vernesko kvar ein helvetes arbeidsdag. Må kle varmen ute 60 til 80 Grader.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #18 Skrevet 15. august 2011 har gjort det i jobbsammenheng. Kjempedeilig å slippe å tenke på klær når man skal på jobb. Sparer masse på å ikke slite på sitt vanlige tøy.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #19 Skrevet 15. august 2011 Veldig deilig å sleppe å tenkje på kva ein skal ha på seg om morgonen Me har jo litt fritid der me ikkje går i uniform... så eg kan framleis tenkje på kva eg likar å kle meg i... Er litt artig å treffe kolleger etter jobb, og sjå kva stil dei forskjellige har. Har av og til blitt overaska.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #20 Skrevet 15. august 2011 Hva er det som ikke er bra med skoleuniform for barn? Forstod deg ikke helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå