Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Vi giftet oss for litt over ett år siden, og jeg har enda ikke fått ordnet meg nytt bankkort (skiftet navn). Tenkte å fikse det idag, men fikk mld fra mannen i stad om at jeg måtte vente med det, og at han skulle forklare senere..Ringte han, men han ville ikke si hva det var på telefon, sa vi skulel snakke om det senere! Herlighet, hva er det han mener med det? Vi har (som alle ektepar) både oppturer og nedturer i forholdet, men det er da vel helt normalt! Vi har en datter fra før og venter nr to om 2 mnd. Jeg har en sterk mistanke om at han tenker å gå fra meg. Hvorfor ville han ellers at jeg skulle vente med å skaffe nytt bankkort med det nye navnet...?? Kan dere komme med trøstende ord, eller har jeg allerede skjønt hva som er på tur til å skje....? Elsker han over alt på jord, og kan ikke skjønne hva det skulle være som får han til å vurdere dette, håper i det lengste at det er noe annet han mener, men kan ikke skjønne hva det kan være... :'(
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 snakk om å ta sorgene på forskudd da
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Ikke ta sorgene på forskudd.. kan være det er noe helt annet.. Kanskje han er i ferd med å skifte bank?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hm....ikke godt å si..Men det hørtes jo noe snodig ut ja:-/ Har du spesielle grunner for å tro at han vil gå fra deg? Synes du skal ta kontakt med han igjen, og si at du vil høre hva han har å si temmelig fort. Ikke gøy å sitte med en sånn følelse gitt:-( Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Ikke gå og gnag for mye på det så du setter igang fødselen så... Har du andre grunner til å tro at han skal gå fra deg da?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Vi har forskjellig bank, så det at han evt skal skifte bank har ingenting å si for min del. Kan ikke komme på noe som gjør at han vil gå fra meg, så kan bare ikke skjønne hva det er! Blir gal av å sitte her å tenke, men han holdt fast på sitt og ville ikke si det før han kom hjem! Jeg skal på ettermiddagsvakt idag og tidligvakt i morgen, så vi får ikke til å snakke skikkelig før i morgen ettermiddag! HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Du bestiller bare nytt kort. Du trenger vel ikke hans tillatelse til det?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Kanskje han har lyst til at dere skal ha like bankkort med bilder av babyen på baksiden og vil at dere skal titte på det sammen? Bytte av bank? Kanskje han har lyst til at dere bytter til ditt etternavn, eller hans mors pikenavn før babyen kommer .
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Tror ikke dette har noe med at han har tenkt å gå fra deg. du kan jo bruke det nye navnet uansett, til du dør om du vil, selv om han går fra deg. Og kontoen også. Så dette har nok med noe annet å gjøre, f.eks at han vil skifte bank. Så ikke bekymre deg.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Men herrgud da - du kan jo ikke gå og plages med dette i over ett døgn!! Du må ringe han og kreve ei forklaring. Det hele virker jo rimelig suspekt, siden han ikke kan si det på telefonen! Har han sagt A så får han si B. Eventuelt får han dra tidligere fra jobb. Siden du skal på vakt i ettermiddag og imorgen, så VET han jo at han ikke får snakket med deg på ei stund. Ta en telefon tilbake sier nå bare jeg!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Vel. Press ham til å si hva det dreier seg om. Du kan ikke gå å lure på noe slikt i over ett døgn.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #12 Skrevet 15. august 2011 Eller kanskje han har bestilt et for deg som en overraskelse. Med bilde av babyen på....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 Jeg er 99% sikker på at det ikke har noen ting med bytte av bank å gjøre, og heller ikke at vi skal ha felles kort med bilde av babyen. På det gamle kortet står mitt gamle etternavn, mens jeg tenkte å ordne nytt kort med mitt nye etternavn på denne gangen (har ikke somlet meg til å få gjort det enda..). Snakket om det senest i går at jeg måtte ringe idag for å få ordnet det. Uansett, hvis han skal bytte bank eller noe annet som gjør at jeg ikke kan skaffe nytt kort idag, så kunne han ha sagt det på telefon! Man trenger ikke vente til han har kommet hjem og vi kan snakke sammen under 4 øyne for å fortelle det!! Seriøst, kan man uroe seg så mye at det setter igang fødselen?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #14 Skrevet 15. august 2011 Jeg kjenner han såpass godt at han aldri i verden hadde kommet på å bestille kort med bilde på (dessuten er ikke det mulig i den banken vi har...) HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Det nytter jo ikke å mase på han, han sier det jo ikke uansett!! Og hvis jeg maser blir han bare mer irritert, og jeg får det ikke noe bedre hvis jeg vet at han er irritert på meg!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #18 Skrevet 15. august 2011 Neivel, da får du jo bare sitte der og lure da......
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #19 Skrevet 15. august 2011 Tror ikke dette har noe med at han skal gå fra deg, for det kan vel uansett ikke spille noen rolle for han hvilket navn som står på ditt bankkort? Ang at han kanskje er i ferd med å bytte bank, er ikke det noe ektepar snakker om først?? Nei, jeg tror han har noen økonomiske svin på skogen, som han må oppklare for deg før du oppsøker banken osv.. Eller noe sånt... Hold oss oppdatert da?? Klem
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #20 Skrevet 15. august 2011 Økonomiske svin på skogen hadde vært en "lettelse" i forhold til hva jeg går å tenker på akkurat nå. Men vi har ikke samme bank, så da kan han vel ikke være redd for det? Prøvde å ringe han i sta, men telefonen ligger helt sikkert i bilen - fikk ikke tak i han... Han bruker ikke å ha den på seg på jobb... Skal holde dere oppdatert ja.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #21 Skrevet 15. august 2011 Men herrefred...hva er det som skjer med verden når man mistenker utroskap fordi mannen ber deg vente med å bestille bankkort? Dette høres da virkelig ikke ut som et sunt forhold! Jeg beklager at jeg er litt krass, men du forstår vel at du ikke kan leve sånn? Hva om det ikke er noe galt denne gangen, skal du bli like redd neste gang han feks ber deg om å ikke bruke bilen dagen etter? Enten så er du ekstremt usikker, eller så er ikke mannen din noe å samle på. Samme hva der er, så må du ta tak i det! Hadde dette skjedd hos oss, hadde min første tanke vært at han hadde fått en god avtale et sted, ville at vi skulle ha samme bank, felles konto osv. At han skulle gå fra meg ville absolutt vært nederst på listen. Dette er ikke normal tankegang!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #22 Skrevet 15. august 2011 Jeg tipper (vært i nesten samme situasjon selv, hvis det er det) at han har noe uoppgjort med banken, gjeld han ikke har nevnt, ubetalt huslån etc.. Jeg holdt sånt skjult for mannen min, og var livredd for at banken skulle nevne noe til han når han dro dit for å ordne med forsikringer. Lykke til, og hold oss oppdatert
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #23 Skrevet 15. august 2011 Men bare bytte av hennes bankkort har da ingenting med gjelden han eventuelt har å gjøre? Og spesielt ikke når det er ulike banker. Samtidig er det uvesentlig om han skal gå fra henne eller ikke, hun vil jo uansett trenge nytt bankkort med navnet hun har nå.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #24 Skrevet 15. august 2011 Jeg tror ikke du skal ta sorgene på forskudd. Hvis du har byttet navn, så regner jeg med at du har hans etternavn på førerkort, på posten du mottar, mobilabonnement oppført i det navn, u name it. For meg høres det snodig ut at han skal la deg vente med et nytt bankkort dersom han tenker på å gå fra deg 2 mnd før termin. Da er nok stresset og nervene fokusert mot andre ting. Høres rart ut for min del at han skal tenke sånn ihvertfall, men en vet jo aldri! Kanskje han vil snakke med deg om å bytte bank? Kanksje han har hatt samtale med en annen bank, bedre lånevilkår o.l og har ikke fått diskutert det med deg enda? Kanske han vil diskutere separate kontoer/felleskonto? Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #25 Skrevet 15. august 2011 Men hva om de har huslån sammen, og han står for betaling av regningene. Hvis han ikke har betalt så kan vel det bli tatt opp i banken? Nå sier jeg ikke at det er noe økonomisk svinn her, men hvis det hadde vært det, så er det vel naturlig at han blir redd hvis hun skal innom banken.. Men nå kan det jo være hva som helst annet også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå