Gå til innhold

Hvor var mannen din da vannet gikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det noen som fikk med seg beskjeden som gikk over høyttaler-anlegget på Viking stadion i helga?

En navngitt mann fikk en fin beskjed:

- Kona di holder på å føde. Du må ta telefonen.

Jeg synes den var kjempemorsom.

Er det noen som har andre morsomme historier rundt hvor partneren var da du begynte på fødselen?

Elin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fikk nok ikke med meg den beskjeden, men så festlig da (for alle andre enn den fødende)

Min mann var nok hjemme med meg begge gangene =) Første gang litt ute og litt inne (ettermiddag og sommer) og andre gang i senga (det var natt og vi sov)

Skrevet

Det ble ledd en del av dette rundt lunsjbordet på jobben på mandagen:)

Her hjemme var det ikke så spesielt. Mannen og svigerfar pustet og peste mens de kjempet med å innstallere baderomsinnredningen da vannet mitt gikk. Svigerfar ble nok litt satt ut (første barnebarnet) og forsvant hjem temmelig raskt:)

Skrevet

Har nok ingen spennende historier egentlig. Første gang gikk vannet hjemme kl 6 om morgenen. Jeg spratt ut av senga og det aller meste kom på gulvet. Jeg vekket mannen og gikk så i dusjen mens han stod krokbøyd på soverommet og tørket opp alt fostervannet. :-)

Andre gang ble fødselen satt i gang ved at vannet skulle bli tatt så det skjedde da i fødesenga. Det var vanvittige mengder vann så det fosset ut overalt og de skarve laknene jordmor hadde lagt under senga duget ikke og det kom masse vann i flere doser den neste halvtimen så jeg tror hun skiftet på senga tre ganger og måtte tørket gulvet (rant jo mens jeg stod der og ventet på at hun skiftet) like mange ganger.

Skrevet

Han var på do faktisk. Vi var på sykehuset. Fødselen startet med rier, og det tok lang tid før vannet gikk. Jordmor hadde gitt beskjed om at hvis det ikke skjedde spontant snart kom hun til å ta det. Jeg lå på kne og lente meg over en saccosekk, og hadde begynt å få trykketrang. Så jeg trykket litt, og plutselig fosset vannet utover gulvet. Samboeren min kom inn på fødestuen igjen akkurat i det samme, og holdt på å skli i vannet ;)

Skrevet

Jeg var på do, han i stua. Men var så lite at jeg trodde jeg tisset litt. Men fikk konstatert vannavgang på fødestua. Resten av vannet kom fossende ved full åpning på fødestuen.

Skrevet

ikke noe spesiell historier her. Vannet har gått på fødestuen begge gangene og min samboer var til stedet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...