elin Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Var det noen som fikk med seg beskjeden som gikk over høyttaler-anlegget på Viking stadion i helga? En navngitt mann fikk en fin beskjed: - Kona di holder på å føde. Du må ta telefonen. Jeg synes den var kjempemorsom. Er det noen som har andre morsomme historier rundt hvor partneren var da du begynte på fødselen? Elin
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 De to første var mannen ved siden av meg, siden de tok vannet på sykehuset.. nr tre var mannen på badeland med jenta si. sendte mld fordi jeg visste de skulle være ferdig i løpet av noen få min. han møtte mora på halvveien og fikk levert jenta. da var sykebilen her. Jeg bor vel 6 km fra sykehuset. De var 17 km unna sykehuset. Han var på sykehuset før sykebilen Bommen registrerer biler i 160
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 På første fødsel var han på vei til jobb, og jeg fikk ikke tak i han på mobilen. Arb.kollegaen hans skjønte fort hva det var når jeg brølte "Få han til å ringe meg" inn i røret hans... På andre var han ved min side. Vannet ble tatt på sykehuset. Ikke spesielt artig, mao! Men artig med beskjed over speakern på en kamp da
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Han var i dusjen. Jeg reiste meg fra senga og der gikk vannet splash i gulvet. Så gikk jeg inn til ham og sa at vannet hadde gått. Da måtte han fysisk kjenne på vannet på gulvet, for dette var snodige greier. "Må jeg være hjemme fra jobben?", sa han.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 hos naboen og spillte x box . vi ringte over og sa fra at vannet var gått, men han trodde oss ikke. så sa naboen da, jg tror du må gå over å sjekke ass.. han fikk fart på seg!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Han lå i senga.. Jeg sto opp og vannet gikk på vei til badet, jeg ropte ut "Åh Shit!" Mannen trodde bikkja hadde driti på gulvet så han lå musestille og lot som han sov i håp om at jeg skulle orke å ta det opp selv om jeg var høygravid Da han ikke hørte noe mer ble han nysgjerrig og ropte ut til meg, da jeg svarte at vannet gikk sto han på badet i løpet av et tiendedels sekund og hadde reist seg så fort at det gikk helt rundt for han...
Ugl@ Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Nå var det jordmor som tok vannet ved alle fødslene, så da var han jo ved min side på fødestuen ;-) Men ellers så har han vært på arbeid noen mil unna når jeg har fått rier, rukket fram har han gjort da, siden jeg brukte lang tid hver gang.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Vannet mitt gikk ikke, men våknet med veldig tette rier, da var mannen på vei ned til Oslo (8 mil unna oss) for en arbeids helg. Skal sies at fødselen kom brått på i uke 38, jeg ringte han og sa hva som var på fære, og jeg hører han brøle til arb.kolegaen at han må snu, han skal bli far. Dette ble det noen missforståelser av gitt, da kolegaens kone også gikk høygravid. Begge mennene i full panikk om hvem som egentlig driver å blir far, kjører hjem igjen på 2 timer (etter normaliteten, skulle de brukt 3 timer fra der de snudde.) Begge braser inn på føden i diskusjon om hvem av oss kvinnene som er der, og treffer på meg i koridoren, der jeg trasker opp og ned.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Han lå i senga og sov (hadde vært på nattevakt). Jeg var ute og gikk tur da det gikk og kom heseblesende og panisk hjem, vekket ham på en alt annet enn skånsom måte med å rope "VANNET HAR GÅTT!!!!!!!!!!" mens jeg lette frem skift og bind til meg selv. Dette var tredjemann og med de to første hadde vannet gått på sykehuset like før utdrivningsfasen, samt at de ble født to uker over termin, så ingen hadde trodd at denne fødselen ville starte med vannavgang to uker før termin!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Inne i meg. Jepp, en orgasme satte igang prosessen. Jeg merket det ble veldig vått og sa: "humre, humre, jeg må si det har vært lenge siden sist, min skatt" men så kom det så enorme mengder og panikken tok oss. En halvtime etterpå hadde jeg besøk av tre herrer fra ambulansetjenesten mens jeg lå med bena i været, kun iført bestemors hjemmestrikkede ragger. Ble lagt inn på OBS-posten på Ullevål og jenta ble født uka etter (uke 32)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Jeg var hjemme og sov.. Stidde opp og splæææææsh... Å mann kjører lastebil, så han kjørte tilfeldigvis forbi sykehuset da jeg ringte.. Å det er 1 1/2 time unna oss. Så han kjørte bare rett inn på sykehuset, og ventet på meg i 3 timer For panikken tok meg. Så jeg måtte jo selfølgelig dusje, pakke fødebaggen min på nytt ( Hadde glemt hva jeg hadde oppi, så pakket en ny bag ) Og en bag til mann min. vanne planter(??) Støvsuge og henge opp kjøkkengardiner først.. Aner ikke hvorfor
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #12 Skrevet 15. august 2011 Hehe... Nei, den fikk jeg ikke med meg Mannen min lå i senga sammen med meg da vannet gikk med de 3 første. Da jeg skulle ha nr 4, hadde han flyttet fra meg, så jeg måtte ringe å vekke han
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 Vannet mitt gikk kl 15.50 akkurat, så det var 10 min til samboer var ferdig på jobb;) Han ble super stressa når jeg ringte han, fordi det var midt i rushet.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #14 Skrevet 15. august 2011 De to første ble tatt på sykehuset, så jeg var ikke forberedt på at vannet skulle gå tredje gang heller. Jeg hadde hatt min første dag i permisjon, hadde vært innom jobb for å ordne det siste, på cafe med en venninne og då slengte jeg meg på sofaen i ti minutter før jeg skulle hente ungene i barnehagen. Bøyde meg for å ta på sko og der ble det vått gitt. Mannen hadde glemt telefonen og barnehagen stengte om en halvtime, så måtte pent sette meg i bilen og hente de. Da jeg reiste meg fra bilsetet kom det enda mer, måtte styrte inn på do i bhg. Gikk forsiktig opp trappen og hentet eldste, våget ikke hilse på noen, bare forklarte rolig at han måtte være flink gutt å gjøre akkurat som mamma sa. Det gikk helt fint og jeg måtte innom do igjen før vi gikk for å hente yngste. Da vi åpnet døren til småbarnsavd hørte jeg yngste hyle som han aldri før har gjort. Han lå på gulvet og sprellet som en kakerlakk på rygg. Som sendt fra himmelen kommer mannen da inn døren. Han hadde syklet tidlig fra jobb fordi han hadde tenkt å hjelpe meg med hentingen. Jeg hvisket i øret hans at vannet holdt på å gå (det kom støtvis). Han tok den hylende kakerlakken under armen og vi spaserte rolig til bilen alle fire. Neste morgen var vi fem.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #15 Skrevet 15. august 2011 Han var på jobb (er mekaniker og reparerer bl.a. signaturtogene som går til Bergen). Jeg ringte å sa at vannet hadde gått. Det spilte visst ingen rolle, for toget til Bergen skulle gå om to timer, og det var fremdeles en 1-er feil på det (1er feil = toget kan ikke kjøre), og han MÅTTE fikse det i tide for det var ingen andre på jobben akkurat da som hadde kompetanse til å fikse akkurat den feilen. Avdelingen hans hadde tross alt en leveringeprosent på 98,9 %, og han skulle hvertfall ikke ha skyld i at et tog ikke ble ferdig i tide! Jaja, tenkte jeg og ventet. Da han endelig kom hjem var riene rimelig tette, og eg fødte 40 min etter jeg ankom sykehuset. Toget til Bergen gikk forresten i tide.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Mannen min og jeg var på besøk hos en felles veninne da vannet gikk i sofaen hennes! Dette var et par uker før termin og ganske uventet, i grunn. Jeg syns fortsatt det er flaut å tenke på, men hun tok det med et smil heldigvis. Jeg fikk låne bleiene til ungen hennes på 2 år og videre kjørte vi straka vegen til sykehuset
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #17 Skrevet 15. august 2011 Han sto på kjøkkenet og lagde julefrokost(julaften), jeg satt og så på Tre Nøtter til Askepott
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #18 Skrevet 15. august 2011 første gangen så satt han i en stol på sykehuset og sov. han ble vekket av jordmor andre gangen sov han i senga ved siden av meg hjemme. denne gangen vekket jeg han med å ta tak i dynen hans og dyttet hardt til han.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #19 Skrevet 15. august 2011 Han var på føden sammen med meg en gang, den andre gangen sammen i juleselskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå