Gå til innhold

*frustrert*....manglende jordmødre....


<3 snart mor til 3  <3

Anbefalte innlegg

Nå er jeg frustrert og lei meg rett og slett....er i uke 22 og har ikke vært hos JM ennå.Var hos fastlegen kun for blodprøver og fylle ut helsekort fordi jeg ikke har noen ålreit fastlege (prøver og finne en ny!).Nå er JM sykmeldt på ubestemt tid og jeg som har sett så frem til en god samtale og trenger og føle meg ivaretatt.Blir henvist til fastlege, men jeg vil ikke gå pga han ikke vet og håndtere gravide bra og han visste knapt nok hvordan man fylte ut helsekort og hvilke blodprøver jeg skulle ta.Han kimset også av at jeg sa jeg hadde bekkensmerter så tidlig som i uke 13,selv om dette er mitt tredje sv.skap...Hva gjør jeg nå da?Jeg kan vel ikke ringe nabo-kommunen og spørre om de kan ta meg inn heller? Det er nok dessverre mange i min situasjon, men jeg trenger litt trøst og råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har noen venninner som kan gi deg støtte? Jeg går også i mitt tredje svangerskap og har aldri hatt behov for jordmor før under fødsel (kanskje rett før fødsel) og etter fødsel. Du har erfaring og kjenner din egen kropp, stol på det og så får du bare gå inn på fastlege ordningen og bytte fastlege med en gang.

 

Lykke til.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I kommunen min er det bare en jordmor, heldigvis er hun ikke sykemeldt da. Men jeg har og hatt en dårlig opplevelse med fastlegen og skal bytte nå. Jeg var der på første kontroll i uke 12 (førstegangs gravid her, uke 23 nå...) og jeg forventet at legen i hvert fall skulle ta på magen min og kjenne.. Det gjorde han ikke, var veldig skuffa. Han er og fra tyskland, så jeg forsto ikke alle ord han sa, og han skreiv blanding av tysk og norsk på helsekortet...Kan heldigvis le av historien nå. Har vært hos jordmor etterpå og hun var ålreit, så jeg fortsetter nok å gå mest til hu.

Men jeg fikk beskjed av fastlegen at jeg kunne velge jordmor i nabokommunen hvis jeg ville det. Så hvis du er interessert i det, ville jeg ringt og hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å ta kontakt med jordmor i nabokommunen. Det gjorde vi sist. Går helt fint så lenge de har kapasitet.

Vi gjorde det fordi vi likevel skulle flytte og ønsket å gå på samme helsestasjon før og etter fødsel.

Denne gangen er jeg glad for at jeg ringte og skulle egentlig spørre om noe som gjalt gutten og tenkte at da kan jeg like godt bestille meg ny jordmortime. Ringte i sv. uke 12 og fikk time i sv. uke 25. Det var første ledige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...