Gå til innhold

Hvis du skal reise vekk i en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

og noen uten om familie skal passe barnet/barna ditt en uke sender du med penger til de som skal passe for og dekke opp for mat og tilfelle det skulle bli tomt for fks bleier du sender med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pleid, uansett varighet på oppholdet, å sende med det som trengs. Og om noe har dukket opp har jeg betalt i ettertid. Men gir jo gjerne en pengelapp for mat og slikt når vi henter. Men så har det kun vært min mor som har passet barna lengre enn bare noen timer. Nå er ungene så store at de får med seg lpmmepenger til blad, godteri, film osv mens de er der, slik at mamma slipper å ha utlegg på de tingene, er dyrt nok å ha dem i kosten over flere dager.

Skrevet

Har aldri hatt barnevakt mer enn en natt så det har jeg aldri tenkt på..

Men om noen skulle passet ungene mine en uke ville de ihvertfall vært så store at de var ute av bleia! Så da ville de fått med seg lommepenger i tilfelle de skulle på kino e.l. ja.

Og om noen andre enn familie skulle passe barna skulle de vel ha lønn? Da må matpenger inngå i lønnen synes jeg.

Skrevet

takk for svar;)

Pleier ikke dekke så mye selv når det kommer til foreldrene mine som skal passe uten om bleier,våtservietter og pakker med ting som zink salve. Mine foreldre liker og skjemme henne bort så fikk nesten "kjeft" den ene gangen jeg hadde sendt med godteri for de synes det er kjekt og ta henne med i butikken når de handler og hun får velge selv hva hun vil ha :)

Men jeg skal altså passe ei veninne sine unger og tenkte på om det var normalt og sende med, jeg hadde selv sendt med penger, men får se om de gjør det.

Hilsen HI

Skrevet

Nå er det kun svigers som har passet over en så lang periode, men vi har ikke sendt med penger. Det ville de bare ledd av. Men de er av typen som handler mat hele uka hvis de er hos oss, og handler det vi trenger av andre ting også. Men om det var ei veninne som skulle passe så hadde jeg absolutt gjort det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...