Gå til innhold

Noen som har vært i Egypt med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å reise dit i oktober. Men to gutter, en på 5 år og mini på 7 mnd.

Vi har sett på hotell i Hurghada.

Noen som har erfaringer å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der med barn, men har vært der et par ganger. Jeg hadde ikke reist dit med en på 7 mnd. Det er et svært skittent land.

Skrevet

Har ikke vært der med barn, men uten. Ville ikke tatt med en baby dit, med mindre du fullammet kanskje.. Ei heller tyrkia hører jeg noen sier..

Skrevet

Var i Egypt når gutta var 2 og 5, men hadde nok ikke reist med en baby! Begge ungene, mamma, pappa og jeg ble dårlige i magen.. noen verre enn andre, eneste som slapp nesten helt unna var gubben! Vi hadde tatt alle forhåndsregler og brukte antibac før hvert måltid og før vi putta noe i munnen!

Jeg hadde kanskje vurdert det med baby på under 6 mnd som fullammet, men det er veldig varmt der så da er plutselig varmen et potensielt problem! Vi hadde ikke en dag under 30 grader... (på to uker)

Skrevet

Vi var der i januar:) Våre barn var 6 år og 2 år, et vennepar hadde med seg babyen på 7 mnd. Det gikk strålende! De hadde med barnemat og grøt, men kjøpte også grøt til han der. Han fikk mat fra restauranten vi spiste og krabbet rundt bassengområdet og på gresset. Mannen min ble dårlig, men han glemte seg og pusset tennene i vann fra springen!

Vi bodde på Star Tour sitt hotell og det var All-inclucive, helt fantastisk! Det var så rent at en kunne slikket flisene, og vi koste oss hver dag.

Vi var en dag inne i Hurgada by, det anbefaler jeg ikke med babyen, DER er det møkkete. Vi tok ingen vaksiner heller. God hygiene og antibac dugde for oss:)

Jeg ville dratt, om det da ikke er for varmt....

Skrevet

Jeg har aldri vært der, men 6åringen min var der i april. Hun ble slank for å si det slik. Hotellet de var på var det ikke noe serlig mat hun likte og hun er egentlig altspisende. De hadde ikke brød, knekkebrød, ris eller poteter. Så hun hadde vist bare spist pannekaker og sjokokuler (melka var vist heller ikke god sa hun så hun hadde spist sjokokuler uten melk)

Men hun storkoste seg der.

Jeg ville sjekket litt hvordan maten er på hotellet dere skal bo på.

Skrevet

Vi bestilte oss tur til Sharm El Sheik da vesla var 7 mnd, men endte med å avbestille den etter råd fra en som er derfra. Han sa at han ikke ville reist med små barn til sitt eget hjemland pga. dårlig hygiene og ikke spesielt godt helsetilbud. Gubben ble sur, men sånn i ettertid er vi fornøyde med avgjørelsen.

Skrevet

Tusen takk for svar..

Har ikke bestemt oss enda, men ble litt usikker nå...

Skrevet

Jeg skal ALDRI tilbake til det landet! Iallefall ikke Hurgada!!!!

Skrevet

Ta det tipset fra henne som reiste med star tour og all innclusive. Så lenge man da holder seg på hotellet, så går det nok bra.

Vi ble dårlige i Tyrkia, reiste all innclussive med nazar.no, men tok oss en båt tur utenom. DER spiste vi, utenom vår sønn som da var 4år, han ville ikke ha mat på båten. Etter den båtturen ble vi dårlig i magen, lå på legekontoret der med intravenøs i armen, både jeg og mannen. Glad vi hadde med oss min mor som kunne passe på barna i mens.

Skrevet

Var i nabq bay ca 30 min utenfor sharm el sheikh, to par, begge med barn på rett under to år, og vi koste oss maks!:) all inclusive, på star tour blue village. veldig barnevennlig, med flotte barnebassenger og strand som tilhører hotellet (uten selgere:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...