Gå til innhold

Trening


dengladeku

Anbefalte innlegg

Heisann jenter!

Lurer bare på om det er noen der ute som kan komme med gode råd når det gjelder trening i svangerskapet? Synes det er litt vanskelig å vite hva som er bra/mindre bra både for den lille og meg selv... Så del gjerne noen erfaringer her! På forhånd takk!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale boken Trening for kule mager av Jill Jahrmann.

En god og oversiktlig bok med masse treningstips og veiledning.

 

Er man frisk og rask kan en i utgangspunktet trene det samme som en gjorde før en ble gravid. Bare holde seg unna kampsporter og lignende.

Intensiteten i treningen synes jeg selv hvertfall at jeg kjenner fort hvor jeg bør ligge og det sies at en stort sett kan ligge på samme nivå som før, men jeg kjenner fort hvor jeg bør stoppe. F.eks jeg kjenner at jeg har høyere treningspuls nå når jeg er gravid så da styrer det seg lett selv. Trener heller litt lenger i ett hakk roligere tempo. Passer også på å drikke mere vann før,under og etter trening og får i meg raskt noe enkel mat etter trening.

 

Ellers i boken er det fine tips om hvilken mage og rygg øvelser som er best for gravide da mange typisk ofte velger vekk denne treninger fordi de er redd for at det skader. Men denne treningen er jo nesten viktigst med tanke på å styrke basemuskelaturen for å etterhvert bære tyngre, belastninger på bekken osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...