Gå til innhold

Flere annengangs fødende i april-klubben?


Kaja_07

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det er fler her som venter barn nr.2 . Hvordan føler dere i forhold til sist. Jeg syntes det er like stas .. men teller ikke dager og leser ikke så mye som forige gang. Er faktisk også litt mer bekymret enn forige gang... litt rart det kanskje...?

Morro å høre hva dere tenker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Ja, jeg skal ha nr 2! :)

 

Jeg synes det er mer stas. Nr 1 var veldig uplanlagt, nr 2 er litt mindre uplanlagt.. ;) Nå vet jeg hva det dreier seg om, og jeg gleder meg til å holde en baby i armene igjen!

 

Jeg er mye dårligere enn sist.. Skal til legen i dag og regner med å bli sykemeldt og at det blir mange kjedelige dager foran.

 

Jeg leste lite forrige gang, og har bare lest nå for å minne meg selv på hva det nå var jeg burde spise og ikke spise.

 

Husker plutselig hvor lite jeg liker denne perioden hvor jeg er så dårlig men ikke vil si det til noen enda..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 2, og snart sju år siden jeg fødte første gang, så alt føles veldig nytt :) Jeg leser veldig mye, for alt er liksom glemt. Gleder meg veldig, men er samtidig vettskremt, selv om dette var veldig planlagt. Teller veldig ned til jeg kan fortelle det til folk, synes det er vanskeligere nå enn sist å holde det hemmelig. Spesielt siden jeg er litt mer kvalm denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er på vei med nr 2!! :)

Er superglad, men også litt bekymret med tanke på at det blir selvfølgelig mer travelt og mindre tid til avslapping og kos! :) Men jeg tenker at jeg er da ikke førstemann som opplvever dette, så det må jo gå fint! :D

Første gang jeg ble gravid ble jeg selvfølgelig glad, men det var også litt skummelt og jeg følte meg litt "usikker"!

Denne gang ble jeg superglad, men bekymrer meg litt, men for helt andre ting enn sist! :) Denne gangen er det mer "praktiske" bekymringer som dukker opp!

 

Gleder meg til fødsel og barselstid, det er jo bare helt magisk! :)

Brukte ingen smertelindring under fødsel sist, lå kun i bad i 1,5 timer og det er søren meg det mest fantastiske jeg har gjort! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Dette blir også andre gangen for meg.

Denne gangen er alt så annerledes, jeg føler meg mer avslappet. (samtidig som jeg er mere obs på alt det gale som kan skje :S )

Leser ikke så mye som sist, da satt jeg klistret til pc skjermen til enhver tid:))))) Nå blir det jo litt annerledes også, i forhold til at man har ett til barn å passe på, sist kunne man jo bare pleie seg selv når man måtte føle for det...

Gruer meg litt mer denne gangen til slutten, siden jeg skal ta ks etter mye komplikasjoner forrige fødsel.(sykemeldt nesten 2 år ettepå)

Men det går vel bra, får vi håpe.

 

Tess30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

2.gang her også! Jr er akkurat fylt to, så det kommer til å bli noen hektiske år framover tenker jeg! :)

Jeg er mye mye roligere og avslappet denne gangen. Det er akkurat som at det ikke har gått helt opp for meg! Jeg leser omtrent ingenting, jeg vet jo litt om hva som venter meg liksom!

Jeg er ikke så kvalm som sist. Sist var det kvalmen som gjorde at jeg skjønte at jeg måtte være gravid. Nå er jeg litt kvalm inimellom, men det er stort sett når jeg er sulten at jeg merker det..

Føler meg mer oppblåst nå, og det er ikke noe særlig med tanke på at jeg skal til syden neste uke!! Ser bare tjukk og dvask ut.. hadde vært bedre med gravidmage som inegn tar feil av! :)

Men men, bikini blir det uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 22 år,har ei jente på 8 måneder, og venter nestemann i April :) Ikke helt planlagt, men hjertelig velkommen! Sånn går det når man stoler på råd om at amming er god prevensjon om man ammer ofte :P

Jeg er mer avslappet nå, og tror jeg kommer til å nyte det å være gravid mer denne gangen istedet for å hele tiden telle ned dager til termin.

Hvor gamle er annengangs fødende her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg :)

Er 29 og er mamma til verdens beste gutt <3 Det blir ca 23 mnd mellom de to og vi gleder oss masse :) Begge var planlagt :) Blir spennende å se hvordan storebroren kommer til å reagere på lille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er også 2. gangs fødende :) Jeg har en flott gutt som er 5 år gammel. Jeg er mer bekymret for at det skal gå galt denne gangen, men det er vel pga MA i vinter (Vi har ikke lyst til å oppleve det på nytt). Jeg er ikke like kvalm som sist for da spydde jeg masse..nå må jeg bare pakke i meg en kjeks o.l når kvalmen blir plagsom. Det blir ultralyd på mandagen så vi krysser fingrene for at alt er bra inni hær <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er også min 2. gang... Har ei jente som blir 4 i november. Hadde en SA i mai, så er også mer bekymret nå :/ Men krysser det som krysses kan for at det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også min andre, har en på 3 fra før. Jeg kjente ikke noe særlig i den første tiden denne gangen heller, men kjenner jeg er mer rolig enn forrige gang selv om jeg på en måte er mer klar over ting som kan gå galt. Gleder meg på nyfødt igjen, det blir såå koselig! Er oppblåst jeg også, kan bli kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, men ikke plagsomt. Kjenner litt i bekkenet, men ikke helt bekkenløsning ennå, fikk det skikkelig rundt uke 20 sist så uke 7 er jo tidlig. Gleder meg mer til denne graviditeten enn forrige gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også nr. 2. Har en gutt førdt i juni 2010, så det ble vel litt tettere enn planlagt hehe. Vi tenkte vi skulle slutte med prev. tidlig fordi vi brukte 1,5 år på forrige.. Nå gikk det 2 prøveperioder.. Ikke det at vi har prøvd en gang. Så ja, var litt overraskende, selv om jeg vet at konsekvensen av sex gjerne kan være barn, hehe :)

 

Fikk bekreftet mistanken i dag, tydelig gravid ja - spennende. Kjenner jeg gleder meg mer og mer, men min første tanke var: Dette blir travelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at det er fler av oss :-) - og at folk føler og tenker så forskjellig... Er vel sånn med alle svangerskap. Når har dere termin? Jeg har foreløpig termin 16. April. Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang hadde vi termin 26.04.2010- kom 12.05.2010.

Denne gangen er foreløpig termin 22.04.2012-

Hadde faktisk første dag mens på samme dato å... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 2,5 fra før.. Er veldig mye mer oppblåst denne gangen, og kvalmen kom tidligere.. Termin 9 april, men har hatt litt uregelmessige sykluser så regner egentlig med å bli satt litt tilbake på ul. Skal på tidlig ul i uke 8, er i uke 7 nå.. Blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i går at jeg er gravid, hipp hurra :) Litt tidligere enn planlagt, men veldig ønsket. Har fra før verdens fineste lille jente som snart blir ett år, og hadde et fantastisk svangerskap første gangen - håper det blir like flott denne gangen. Kjenner at jeg er roligere nå, men ikke mer enn at jeg logget meg sporenstreks inn på BIM for å lese meg opp på hva som skjer fra uke til uke :) Min største bekymring er faktisk å ikke finne vinterkåpe som rommer magen den siste tida - hahaha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 24 om en måned :) fikk en nydelig jente i 09, det var ikke helt planlagt :) men denne gangen var det planlagt (=nervepirrende!!!) så forhåpentligvis kommer nr 2 i begynnelsen av april :D *Jippi* sjokkert over hvor fort det gikk an å bli gravid igjen *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Er også annengangs, og er mer bekymret denne gangen enn med førstemann. Det har nok mest med at jeg har mistet både i SA og i MA i forsøk på nr 2, så gleder meg til disse 12 ukene er ferdig..

 

Kjenner jeg er mer sliten dette svangerskapet, men det har vel med at jeg har en aktiv gutt på 2 år som krever sitt :) med første var det jo mulig å legge seg strak ut på sofaen etter jobb ;)

 

Har også mye luftsmerter og er plaget med forstoppelse denne gangen og det kan jeg ikke huske å ha hatt før.. Ellers er jeg svimmel i perioder og ble selvsagt kraftig forkjølet med en gang jeg testet positivt (det skjer hver gang! Hehe)

 

Slipper heldigvis unna kvalmen foreløbig..

 

Ellers gleder jeg meg vannvittig, men er noe spent på sjalusi og ellers hvordan det blir å ha 2 barn og ikke bare 1.. Blir nok en kraftig overgang!! Har en samboer som jobber mye så tror nok ikke minst det blir en overgang for han å måtte ta seg av mer på hjemmefronten..

 

Dette ble langt, men en siste ting:

Denne gangen skal jeg nyyyte barselstiden mye mer en forrige gang for da var det over før jeg var klar over det.. Jeg var altfor opphengt i rutiner og ammestyr og flasking.. Og jeg var mye inne fordi jeg var litt "redd" kan man si for om ungen skulle gråte osv.. Tror nok jeg er mye mer avslappa denne gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er 4. gangen jeg er gravid men blir vårt 2. barn.. Forhåpentligvis.. :)

 

Jeg er like lykkelig, like iverig og har like mye dilla denne gangen som de andre :) Men er faktisk mer bekjymret denne gangen en jeg var med jenta vår.. Da hadde vi mistet tvillinger i uke 19+2 3 mnd. før jeg ble gravid med henne. Men da jeg ble gravid med henne var jeg bare sikker på at dette skulle gå bra! Det kunen bare ikke gå galt en gang til.. Mens nå prøver jeg å ha samme innstilling, men er liksom ikke like sikker. Mer nervøs, likevell om jeg har fått sett lillegulle i magen allerede og hjertet slå :) Men det er så tidlig enda, så tørr bare ikke å glede meg for mye riktig enda. Tror også jeg ble litt nervøs pga. denne tidlige UL.`en også.. Da jeg fikk vite at det egentlig skulle vært to der inne denne gangen også.. Gyn. fant en fostersekk til med litt blodansamling i, men bare ett foster.. Såklart er jeg kjempelykkelig for å ha en inne der, og det såg ut til at det lille nurket hadde det helt fint :D men to hadde også vært hjertelig velkommen igjen. Spesilet siden vi mista våre to kjære små engler.. Men kjempeglad for en også!! Enklest og mest betryggende.. Da jeg sikekrt hadde vært kjempenervøs, enda mer nervøs om det hadde vært to igjen.. Men nå når jeg fikk vite at det egentlig skulle ha vært to der inne, og at den ene ikke klarte seg.. Så er jeg så nervøs for at det skal skje noe eller være noe galt med den andre også som er der inne, og at den heller ikke skal klare seg.. vet det er tidlig, og at dette er veldig vanlig at den ene ikke kansje blir ferdig utviklet så tidlig i svangerskapet, men jeg er likevell litt nervøs.. Men prøver å tenke positivt, og lar meg selv glede meg over denne graviditeten også, og lar meg selv ha dilla like tidlig nå også! :P sitter allerede å ser på babynettsider å drømmer meg bort! Mange synes det er tidlig, men for meg så hjelper det meg til å slappe mer av, og glede meg :) Og ha den rette instillingen som jeg hadde med tulla, at dette skal gå bra! Kan bare ikke gå galt nå heller!!..

 

Heldigvis skal jeg på ny UL. på tirsdag med ny gyn. Så da får vi høre va han sier, og jeg får sikkert slappet mer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir også min 4 :) Har fra tidligere 3 barn, men er nå skilt og har funnet meg ny mann som er både mye yngre og uten barn :) Blir vår første!

 

Gleder meg like mye denne gangen, men er litt mer avventende iom at vi mistet i ma uke 13+2 i mai :)

 

Blir jo som å begynne på nytt nesten, ungene mine er 12,7 og 5 år, så det blir nok stas med en liten en igjen!

 

Forskjellen er stor fra første gang til nå forresten ! Man vet jo at man er en god foreldre om ikke annet, og har triks for det meste etter 3 fra før!

 

Lykke til til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er 32 år og venter nr.2. Vi har en jente på 3 år fra før:)

Synes foreløpig at svangerskapet er ganske likt som sist, kanskje litt bedre form nesten ikke dårlig nå men var lite kvalm sist også.

Leser nokk mye mindre nå men gleder meg like mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha nummer to! Nummer en er 8 år, så blir nesten 2 enebarn! Nummer 1 va ikke planlagt og det var ikke nummer 2 heller, så det skal ikke stå på det!

 

Jeg er sammen med samme mannen som sist, så det er ingen krise, bare litt flaut at man etter 8 år heller ikke klarte å planlegge det! Det siste året har jeg vært hatt mer og mer lyst på en til, mens han har vært litt "laber". Det skal også sies at vi har hoppa av i svingen i 3 år, så det kom ikke som et sjokk på meg, selv om gemalen ble litt "svett" til å begynne med ;)

 

Jeg er heldigvis ikke like kvalm nå som jeg var sist, da gikk jeg kvalm nesten hele svangerskapet. Nå er jeg kun litt småkvalm, og det overlever jeg. Jeg har også lest at sink og b6 er bra mot kvalme, og det synes jeg faktisk hjelper!! (et lite tips bare;) Jeg satser på at mindre kvalme betyr en jente denne gangen, hadde vært så gøy med en av hver!

 

Termin rundt 20.april, så dette blir spennende! Har ikke sagt det til noen enda, og skal holde det hemmelig s lenge vi kan. er gøy med en slik hemmelighet, spesiellt når ingen forventer det! Det eneste problemet er at jeg er utrolig trøtt, så må finne på en unnskyldning for dette!

 

Hehe, et langt innlegg dette. Håper at dere andre 2.gangsfødene har det bra og gleder dere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter også nummer 2. Har ei jente som blir to år i september. Begge var planlagt, og det tok noen prøveperioder før det klaffa. Er mye mer kvalm denne gangen, og det er slitsomt i og med at vesla er aktiv og svært bestemt.

Vi har sakt det til nermeste familie og venner, fordi jeg ble sykemeldt på jobben. Da er det så lett at ryktet går, og dumt dersom vi ikke får fortalt det selv. Har termin mellom 16. og 19. April utfra kalkulatorene på nett.

Gleder oss masse til å få en liten baby i huset igjen:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også 2.gangsfødende. Har en gutt som fyller 1 på søndag. Det her var vel planlagt bare trodde ikke det skulle gå så fort:) Men veldig veldig velkommen. Teller nok heller ikke så mye dager.. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal rekke det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

Anbefaler deg å prøve vitamin b6 og sink. Jeg gikk på det i en uke og kvalmen forsvant. Jeg tar også Omega 3 og 6 :)

 

Det første svangerskapet mitt var jeg kvalm i 6-7 mnd, men da hadde jeg ikke hørt om b vit og sink. Det hjalp for meg, så kan jo være verdt å prøve :) Nå jobber jeg og står på som bare det, merker ikke at jeg er gravid hadde det ikke vært for 1 bh str. større og den oppblåste magen. Lurer på om noen har råd for det???

Magen har normal str på morgene,men ut over dagen blir det brare værre og værre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...