Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Noen som kjenner noen med erfaring med mannlig au-pair. Vi vurderer au-pair og har fått flere henvendelser fra gutter (23-27år) fra Kina og Filippinene. De har god erfaring; sykepleierutdannelse eller fra barnehage. Vi har også fått flere henvendelser fra godt kvalifiserte jenter. Vi har to gutter på 6 og 1 år. Au-pairen vil ha mest å gjøre med minste. Hva sier dere? Bør vi sile ut gutta eller er de minst like interessante som jentene?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Jeg er litt delt der. På en side syns jeg det er kjempe flott med menn som jobber med barn, men på en annen side så hadde jeg vært redd for overgrep .Helt forferdelig å være mistenksom ,men heller det enn at de skal utsettes for noe så grusomt som overgrep. Tror jeg hadde silt ut guttene dessverre.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Å sile ut mannfolkene fordi man er redd for overgrep er ren idioti. Snakk om stigmatisering. En av mine beste venner er filippinsk, og kom til Norge som au-pair. Familien han var i behandlet han som en del av familien, og barna forgudet ham. Har er nå gift og har barn selv, og er en fantastisk pappa. Jeg kjenner ikke til kinesiske menn, men veldig mange filippinske menn elsker barn og er kjempeflinke med dem. Spesielt de som jobber innenfor omsorgsyrker. Hvis jeg noen gang skal ha en au pair, ønsker jeg å ha en mannlig au pair. De jobber hardt, og lager lite drama. Mange asiatiske damer virker snille og underdanige, men er egentlig intrigemakere og dramaqueens.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Du sier jeg stigmatiserer også gjør du akkurat det samme selv ...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Hadde gått for en kinesisk mannlig au-pair. Mange av kinesere vil gjerne ha flere en ett barn, og det er umulig i dagens Kina. Derfor vil noen av dem flytte til et vestlig land, finne en dame der og stifte flerbarnsfamilie med henne. Disse mennene er som regel også glad i barn, og egner seg sikkert godt som au-pair for en periode. For øvrig enig med henne over, det er mye mindre nykker og drama med menn enn med damer.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Jeg snakker av erfaring, mamman til Will. Det er forskjell på å si at mange asiatiske damer er dramaqueens en at mannfolkene er pedofile....
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Hvorfor i alle dager skal du sile ut gutta? Jeg hadde tatt den som virket mest passende, best kvalifisert eller hadde best søknad, helt uavhengige av kjønn. Kvinner kan da vitterlig også begå overgrep, for en idiotisk uttalelse.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Jeg har også masse erfaring, da jeg har bodd flere perioder i Asia. Men,jeg hadde ikke silt bort menn pga at de er fra Asia,men fordi de er menn. Er mange menn som er utrolig flinke med barn, men jeg ville ikke tatt den risikoen med mine barn selv om risikoen er liten .
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Så hvis jeg forstår deg rett: du har bodd i Asia i deler av ditt liv, og tror at pedofile drar til norge for å tukle med barna i familien de havner i? Det er forholdsvis mye enklere å leve ut sin pedofile legning i asia en i Norge som au pair. Siler du ut menn i omgangskretsen til barna dine også? Hva med menn som jobber i barnehage?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2011 #10 Skrevet 14. august 2011 Nei , det er heller omvendt at norske menn drar til asia og forgriper seg på de små barna der nede, det har jeg sett mye av der nede . Norske halvfeite menn på 50 -60 år som sitter på barkrakkene med små gutter 5-6 år på fanget og klår på de . Det foregår mer i det skjulte nå,men for 15 år siden var det helt vanlig å se det . Jeg tenkte mere på det du sa om jentene at de var dramaqeen ol. Jeg syns ikke de er mer det enn norske jenter. Og om du leser hva jeg skriver så er det ikke fordi de er fra Asia,men fordi de er menn! Spiller ingen rolle om de er norske, engelske,kinesiske,thaier, meksikanere eller marrokanske. Det er forskjell på menn som jobber i bhg og har folk rundt seg hele tiden og har små sjanser for å utføre overgrep enn en au pair som er alene med barna store deler av dagen . Nå tror ikke jeg at alle mannlige au pairer er pedofile, men man kan være uheldig og den sjansen vil ikke jeg ta.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 Det er en myte at bare menn er pedofile. Det er mange pedofile kvinner også. Og du stigmatiserer ved å kalle alle menn for en potensiell overgriper.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2011 #12 Skrevet 14. august 2011 Jeg sier ikke at alle menn er pedofile og jeg vet at det finnes kvinnelige overgripere også,men det er vanligere at menn er det. Jeg vet at sjansen er liten for at mine barn skal utsettes for overgrep, men tror det er mitt største mareritt om barna mine skulle blitt utsatt for det og da velger JEG å være litt mer påpasselig med hvem mine barn omgås med .
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #13 Skrevet 23. september 2015 Sorry, men jeg støtter "Mamma'n til" her. Fordommer eller ei, det er bare noe en får angst for. Anonymous poster hash: 3ea8e...125
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #14 Skrevet 23. september 2015 Jeg snakker av erfaring, mamman til Will. Det er forskjell på å si at mange asiatiske damer er dramaqueens en at mannfolkene er pedofile.... Like mye fordommer begge deler Anonymous poster hash: 7afed...c38
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #15 Skrevet 23. september 2015 Jeg tenker også litt sånn at: Hva om den mannen som kommer hit og skal være au pair har blitt utsatt for overgrep selv som liten. Veldig mange av de fillipinske gutta har jo det. Da er dette jo noe de er kjent med og som kanskje kan gå igjen hos de. Nei, jeg hadde nok ikke turt dessverre. Anonymous poster hash: 3c45f...30d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #16 Skrevet 23. september 2015 Hovedpoenget må jo være å finne et menneske dere tror kan passe godt inn i familien deres. Jeg tror ikke overgrep mot barn er det jeg ville bekymret meg mest for. Anonymous poster hash: d71e4...b8f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #17 Skrevet 23. september 2015 Å sile ut mannfolkene fordi man er redd for overgrep er ren idioti. Snakk om stigmatisering. En av mine beste venner er filippinsk, og kom til Norge som au-pair. Familien han var i behandlet han som en del av familien, og barna forgudet ham. Har er nå gift og har barn selv, og er en fantastisk pappa. Jeg kjenner ikke til kinesiske menn, men veldig mange filippinske menn elsker barn og er kjempeflinke med dem. Spesielt de som jobber innenfor omsorgsyrker. Hvis jeg noen gang skal ha en au pair, ønsker jeg å ha en mannlig au pair. De jobber hardt, og lager lite drama. Mange asiatiske damer virker snille og underdanige, men er egentlig intrigemakere og dramaqueens. "...men veldig mange filippinske menn elsker barn og er kjempeflinke med dem." "mange asiatiske damer virker snille og underdanige, men er egentlig intrigemakere og dramaqueens." Konge på å kaste stein i glasshus? For dette finnes jo ikke stigmatiserende! Anonymous poster hash: 5746c...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå