2 tette og 1 badehette Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Eg har knapt nok spist eller drukket noe den siste uken! Har snakket med legevakten i dag og de tar det ikke seriøst i det hele tatt. Ringte derfor til sykehuset her i byen til føden / barsel og pratet med en jordmor.. Til tross for at eg bare e 6+6 så sa de at det ikke var normalt og være så dårlig, og at de ville ha meg til legen og måle blodspeil ( sånn at de får sjekke ut om afipranen har noen effekt - slik jeg forstod det ), ta en urinprøve for å se hvordan urinen er i forhold til hvor mye jeg har drukket siste uken. Har ingen energi, får ikke i meg noe som helst av vått eller tørt, og spyr magesyre ( beklager detaljer ). Og i tilegg ønsket de å sette på elektrolytter ( går ut i fra at dette var ment til den lille - uten at jeg skal si det sikkert.. ) Men jeg gruer meg! De antydet at om eg ikke var bedre så måtte jeg først til legen for så å bli henvist til sykehuset og bli innlagt. Noen som har erfaring med å bli innlagt så tidlig? Evt å ha vært så dårlig over lengre tid?
MammaMø med to små Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 jeg har ingen erfaring med det dessverre, men vil bare sende deg en klem! Føler med deg og håper du blir bedre snart og slipper innleggelse!:-) *krysser fingrene for deg* klem:-)
2 tette og 1 badehette Skrevet 15. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2011 Takk ! Inntil videre ( les: onsdag ) slipper eg. Men på onsdag må eg inn igjen og ta nye prøver etc, er de like "dårlige" som i dag, blir jeg innlagt på onsdag :-( Men er veldig glad de tar det på alvor slik at både jeg og den lille får det bedre
MammaMø med to små Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Det er helt klart kjempe viktid at de tar deg på alvor!! ingenting er bedre enn det! :-) Masse lykke til, skal krysse fingrene for at prøvene er helt prikkfrie på onsdag!
jlille Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Jeg ble innlagt i uke 7 tror jeg det var, med min første (er gravid igjen nå). Da kasta jeg opp magesyre, fikk ikke i meg tørt/vått.. Gikk ned mange kg. de første ukene, kasta opp bare noen skrudde på tv'n Jeg fikk afipran, men det gjorde meg bare søvnig, hjalp ikke på kvalmen. Til slutt kontaktet jeg legen, og hun sendte meg rett på sykehuset. Der fikk jeg væskeoverføring + kvalmenedsettende intravenøst (noen får også mat intravenøst). Var der i 4-5 dager, og fikk komme hjem på nåde (mamma kom til meg for å stelle meg, derfor fikk jeg reise hjem ). Overlege og avdelingssykepleieren sa jeg kunne ta postafen til kvalmen hadde roet seg, så da gjorde jeg det ut svangerskapet. (sist gang jeg kastet opp var under fødselen, så lykke til :P) Vær obs på om du kaster opp blod...
2 tette og 1 badehette Skrevet 16. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2011 Så bra du hadde noen til å passe på deg Eg for min del har jo egentlig og det, men min kjære tar seg fullt av våre to andre barn på 4.5 og 3 år, da eg overhodet ikke har overskudd til det no :-( *riverimammahjertet*. Har kastet lite opp siste døgnet, men vært kjempe dårlig og kvalm, og ikke minst veldig trøtt og slapp. Bare i natt har eg sovet i 14 timer fordi eg e helt utkjørt.. Men skal inn til legen igjen i morgen kl 08.00 og regner med at eg får hjelp då. Takk for svar, til dåkkar som har skrevet her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå