Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Det har seg da sånn, svigers reiser til syden i natt, og for 1,5 månde siden, spurte de om vi kunne passe en av to hunder de 14 dagene de var borte. Disse hundene er udresert, tiggete og klengete, og siden vi har en liten unge som er under 1 år, jeg er gravid igjen, og samboeren jobber så mye, så sa vi at det ikke funket for oss. Klarer rett og slett ikke det ekstra ansvaret i 14 dager, dette forsto de ja, og svogeren min sa han kunne ta begge hundene, det var jo ikke noe problem, for han har bare seg selv å tenke på. Jada, vi trodde da at alt var i boks og var glade for løsningen. Men neida! Tror dere ikke hele svigerfamilien har bestemt over hodene våre, at vi skal ha ene hunden dems mens de er borte likevel? Samboeren ble ringt opp NÅ og spurt om han kom og hentet hunden. Dette er det frekkeste jeg har opplevd! Jeg formanet samboeren min til å dra opp og prate med dem nå, vet han har lett for å gi etter for dem, så sa at han måtte få ordnet opp i dette, for det er jo liten respekt av dem å ta valg som dette UTEN å inkludere oss i det heletatt! Det må jo ha blitt en missforståelse her! Vi sa til svogeren min at vi kunne ta ene hunden de 3 dagene han er på reise nede i danmark, mens en familie venn skulle ta den andre hunden disse 3 dagene, men det skal da ikke gå ann å forveksle 3 dager med 14 dager?! Blir så sint, men samtidig skuffet :-( Vi har jo gitt beskjed om at det blir for mye for oss å ha ansvaret for en hund i disse dager, og likevel har de tatt dette valget bak vår rygg!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Skjønner den ja. Da hadde jeg enten: 1-Kjørt bikkja direkte til svogeren siden det ikke var noe problem for han å passe den. 2-Funnet en kennel med ledig plass og sendt bikkja dit. 3-Sakt som saken er, dere har ikke sakt ja til å passe og kommer ikke til å hente.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Hvis han drar dit, istedenfor å ringe, kommer han nok sannsynligvis tilbake med hunden. Så jeg hadde ikke sendt han dit, men bedt han ta en telefon og gitt klar beskjed om at det kun var i 3 dager det var snakk om!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Du er sikker på at mannen din ikke har "kommet til å" love noe du ikke vet om?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Han dro vist til svoger med hundene og sa at vi kunne ta ene hunden i 3 dager fra i morgen, eller så ble vi enige om andre dager som passet OSS, resten av tiden fikk han som selv hadde tatt på seg ansvaret ta dem! Stolt av samboeren min nå ja, som ordnet opp i det <3 Grunnen til at det gikk så bra, var vel at han ikke pratet med svigers om det, han tok det direkte med bror sin.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Helt sikker på det ja, vi prater sammen om alt.. Han ville aldri holdt noe slikt skjult for meg.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Merkelig syn du har på disse hundene .Blir de elsket sånn som de burde.Er så mye folk som aldri skulle hatt hund.egoister er dere hele gjengen,..Ha litt hjerte ..Hvordan tror dere hundene føler det.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Det er det dummeste jeg har hørt 22.22! Hvorfor i all verden er Hi egoistisk fordi hun ikke vil passe hunden vil svigers i 2 uker? Hunden skal ikke bare ha et sted å være, den skal ha mat og bli luftet også! Hvis folk på død og liv skal ha dyr, men likevel reise vekk på lengre turer får man sørge for at den har et sted å være i mellomtiden, ikke bare regne med at andre fikser den biten!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 23:22 Har jeg merkerlig syn på hundene? De finnes verken trent eller sosialisert, det finnes ikke struktur i livene dems. Ja de blir elsket, men de blir elsket som barn, ikke som egene individer, hunder eller raser. Og det er vel ikk egoistisk av meg å samboeren å ikke ta på oss ansvaret for en av hundene i to uker. Det er ikke bare å ta inn en hund i hus, og la den ligge der i 2 uker, den skal ha mosjon, dette er veldig aktive gjeterhunder, og de stikker hjem så fort de har muligheten, siden vi har en sønn å passe på, og jeg eier så vidt energi til han som gravid, så er det jo uansvarlig av meg å si vi kan ha hunden i 2 uker. Samboeren kunne jo ikke tatt med hunden på jobb akurat, for da hadde hun blitt liggende i bilen hele dagen, siden hun har løpetid, og det går en hanhund fritt på gården hvor han jobber.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Tror 23:22 bare er ute etter å provosere. Det er da ikke deres jobb å passe disse hundene. Da er det heller svigerforeldrene som ikke har hjerte som reiser bort fra hundene i 14 dager. Flott at samboeren din fikk ordnet opp :-)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Grunnen til at jeg ikke har hund, er at jeg ikke liker dem..i mitt hus.. Da skal vel ingen tvinge meg til å ha de 14 dager fordi det er synd på HUNDENE?? Egoister vel vel dem som prakker hundene på noen som ikke vil.. De burde heller skaffet dem plass i kennel, om ingen andre vil ta ansvar!! (ikke, hi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå