Gå til innhold

hva ville dere gjort i denne saken her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen i familien har en baby på ca 4 mnd, og de lever rett og slett i et rottereir. de leier leilighet og det ser pokker meg ikke ut det. møkkete og rotetet, klær og søppel ligger strødd omkring i hele leiligheten, oppvasken tas sjelden, den står på benken lenge, gjerne 1 uke, det stinker der. babyen begynner nå å ville utforske mere og vil jo ligge på gulvet å se rundt (av egen erfaring med to barn selv), men det er ikke plass, enten ligger den i vognbaggen som begynner å bli for liten, i en vippestol eller i fanget hele dagen. ser når de er her på beøsk, den skjønner jo ingenting, blir helt bajas av å bevege seg..hehe..

vi har sagt i fra hundre ganger minst at de må få ryddet og vasket der, men det hjelper tydeligvis ikke, vi har til og med vært der og hjulpet de med å rydde, men like rotete 1 uker seinere, hva gjør man? jeg vil jo ikke melde i fra til barnevernet eller noe, men blir litt bekymret for babyen, til og med moren til mannen sa at hvis barnevernet hadde sett det der så hadde de ligget tynt ann...

noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg hadde vurdert å kontakte barnevernet ettersom dette påvirker barnets utvikling, dette hører ikke helsigt ut for barnet. Barnevernet kommer ikke inn for ā "ta" barnet i slike saker, men de gir veiledning og krav til barnets omgivelser. Opplever du disse foreldrene som flinke mennesker med barn?

Skrevet

Jeg hadde kontaktet barnevernet med hevet hode, ikke snakk om at jeg hadde latt et barn lide i slike forhold. Tenk nå på barnet, IKKE foreldrene.

Skrevet

Er du i tvil om at dette ikke er en barnvevernsak? Burde du lese litt om hva omsorgsvikt innebærer. Hvis du mener at ungene dine aldri kunne levd i slik hva er grunnen til at dette barne kan leve slik? Rottereier? I rest my case..

Skrevet

Ville du at dine barn skulle vokst opp i et rottereir? Regner ikke med det. Selvfølgelig må du kontakte barnevernet, høres ikke sunt ut for et lite barn. Barnevernet kan hjelpe og veilede, ikke alltid de tar barnet ut av familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...