Gå til innhold

er vi noen sørlendinger her?


L_i_n_d_a

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:)

 

Jeg er ogå sørlending:) Holder til i Songdalen og er 8 uker på vei idag:)

 

Neste onsdag er det tid for tidlig UL pga tidligere SA'er, og du kan tro jeg er spent på å se hvordan det går denne gangen!

 

Var veldig kvalm forrige uke, egentlig hele dagen, så kom det noen topper til forskjellige tidspunkter. Har ikke spydd, men det har vært like før flere ganger. Nå er plutselig nesten all kvalmen vekke, er jo deilig det, men synes det er litt skummelt også.. Får bare trøste meg med at jeg har supersåre brystvorter enda, og at det får være symptom nok, i tillegg til strekkesmertene i livmora.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har opprinnelig time hos gynekolog E. Faber-Swendsson 25.september, fikk egentlig henvisning fra lege i slutten av mai for utredning, men så ble jeg gravid i mellomtiden og legen sa at da kunne jeg bare benytte meg av den opprinnelige timen til å få tidlig UL (blir egentlig ikke så tidlig (uke 15 eller uke 16 alt ettersom man regner).

 

Syntes det er lenge å vente.

Noen som vet om det er andre man kan bestille tidlig UL hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fra kr.sand og uke 10 :)

Det finnes ei privat gynokolog på elvebredden hvor du kan ta ultralyd. Men synes du skal ringe til Faber og forklare situasjonen din. Du får sikkert time før siden du allerede er inne i systemet hos de. Kjenner godt til de, og er utrolig fornøyd med Faber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er Anonym over klatrejenta.

 

Jeg hadde også en time hos Faber-Swensson/Nordland for utredning uti september, så ble jeg gravid i mellomtida. Spurte legen om hun kunne ordne en ny time litt før for meg, til tidlig UL. det skulle hun sa hun, men da jeg ikke hørte noe på 2 uker, tok jeg saken i egne hender og fikk flytta timen til 24. aug istedet:) Så det er verdt et forsøk å ringe dem selv. De er veldig forståelsesfulle på det kontoret der!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Var på UL idag og fikk se en livlig liten krabat hvor alt virket som det skulle. Jeg har jo hatt to terminer, en menstermin som legen satt og en termin som jeg selv hadde satt på grunnlag av at jeg visste at jeg ikke hadde EL 14 dager etter 1. dags mens.

Morsomt at gynekologen kom frem til samme termin som den jeg selv hadde satt, så isteden for å ha termin 11. mars ble terminen 5. mars isteden og jeg er 13 + 3 på vei :)

Han antok at det var jente men ba meg ikke male barnerommet rosa riktig ennå.

 

Mitt lille nurk er faktisk unnfanget i en såkalt sikker periode, og gynekologen fortalte at han skulle i 50-års jubileum for russekullet sitt og at han der traff endel "sikre perioder" barn...

 

Min syklus har alltid vært helt på tida (14 dager etter 1. dags mens), men ikke akkurat den syklusen hvor nurket mitt ble unnfanget, så dere... det finnes ikke sikre perioder... og takk og lov for det (som de sier her på Sørlandet....;-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...