Nynte Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Han er 14 mnd. Var veldig sutrete i hele går, i dag tidlig begynte han med feber. 39 på det meste og dårlig allmenntilstand. Han pleier å ha 36.5 som normalt. Har fått i han litt å spise, men det har vært etter at paracet har virket litt. Nettopp lagt han for natta, men hadde 39 i feber. Burde jeg tatt kontakt med legevakta i dag? Hvor ofte sjekker dere de om natta når de er dårlige? Og hvor mye/lite kler man på et febersyk gutt om natta? P.S Første gang han er syk med feber, så derfor så mange spm:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Du kan godt ringe legevakt for tips. Når min sønn hadde feber lå han i t-skjorte bare. Sjekket han et per tre ganger på natta. God bedring;)
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Hvis du mistenker halsbetennelser, så ville jeg tatt en tlf til legen i morgen for å høre om du kan få sjekket crp. Men hvis du føler at han blir verre utover natten, så går det absolutt an å kontakte legevakten. Bedre det enn å gå rundt og være bekymret! Vi har hatt mange runder med feber og diverse infeksjoner her i høst (sannsynligvis i sammenheng med barnehagestart), og merker at disse små tåler feber ganske godt. Så lenge jeg ser at det er tiss i bleien og feberen ikke tipper godt over 40, pleier ikke jeg å være så veldig bekymret. Stort sett sjekker jeg henne ikke på natten, annet enn de gangene hun eventuelt våkner. Men forsøker å ha på henne ganske lite klær (kortermet body eller pysj), og gir henne febernedsettende før hun legger seg. Her i huset fungerer forresten paracet veldig dårlig, så hun får alltid flytende ibux. God bedring til din lille, så håper jeg han er bedre i morgen!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hva mener du med dårlig allmenntilstand da? Er han våken og kvikk, slik at han responderer bra på tiltale, men sutrete? I så fall ville jeg ikke stresset med legevakt når feberen bare er 39, det er ikke særlig høyt for små barn:) Jenta mi hadde nettopp en omgang med streptokokk-halsbetennelse, og da lå feberen på 40-41, og hun var i tillegg sløv og kastet opp væske. Det var litt ekkelt synes jeg, så da tok vi kontakt med legevakten. Drikke er det viktigste, sjekk at han tisser- mat er ikke like viktig når de er så syke. Ellers sjekker jeg dem jevnlig gjennom natta når feberen er høy, og har dem gjerne i senga mi også- så har jeg litt bedre kontroll hvis det plutselig skulle skje noe. God bedring til din lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå