Gå til innhold

Dere med baby på ca. 4 uker og som ammer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer dere?

Jeg ammer lillegutt ca hver 2. time (på natta går det lengre mellom hver gang). Håper at vi snart kan finne en rytme med litt lengre tid mellom hvert måltid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt her på 5 uker spiser også ca hver 2. time...

Skrevet

Jeg ammer også ofte. Tar ikke nøyaktig tida men jeg vet at det sjelden går over 2 timer. Samme om natta men det er allikevel sjeldnere enn om dagen, hver 2.-3. time.

Han har en lengre soveøkt om dagen, da kan det gå 3 timer. Det hender også ofte at jeg ammer hver time. Min er riktignok ikke så flink til å spise av begge sider om gangen så det blir bare en side. Det virker som han da blir sulten fort igjen, det hender ofte at han sovner etter mat men våkner etter en halv time fordi han er sulten. :-p Han har nok ikke plass til så mye i magen sin for hvis han spiser godt og lenge og jeg er fornøyd, kommer mye opp igjen i form av kjempegulper..

Håper også at han snart orker å spise mer om gangen slik at det går lenger intervaller! Men jeg tror det godt kan gå en stund til. Kjenner ei som ammet hver 2. time døgnet rundt til vesla var flere måneder gammel.

Gjest Madolyn
Skrevet

Jeg har en gutt på 4 mnd og han må ammes hver 2. - 3. time på natta fremdeles, ellers er det illskriking og ragnarok i timevis.

Skrevet

Gutten min er 4 uker nå og her er det amming hver 2. time dag og natt. Om natten tar det gjerne en times tid for ham å spise og roe seg ned etterpå, så mye søvn blir det ikke om dagen. Sliiiten!

Skrevet

Baby på 3 uker......ammer, men gir erstatning hver 12 time, det betyr rett før midnatt og ca kl 12 på dagen. Da har jeg mindre såre brystvorter, sover bedre både dag og natt ( han sover opp mot 3-4 timer med erstatning) og føler meg mer opplagt og klar for mammarollen....gikk noen runder med meg selv fordi jeg ikke hadde lyst til å gi flaske, men jeg ser at vi begger har det så mye bedre nå, og så ammer jeg 5-6 ganger i døgnet så vi får både kos og nærhet, samt at han får morsmelk ........tror jeg kan gi opp fullamming, men jeg er ivertfall ikke langt unna, og litt er bedre en ingenting......dette funker ivertfall for oss:)

Skrevet

Ammer også annen hver time,men noen ganger også hver halvannen time. Gjør det på natta også, blir søvn,men den blir jo brutt rimelig ofte ja!

Gjest En til 2011 <3
Skrevet

Signerer Elias30. Så å si samme ammerutine her :) Har en snill og rolig baby både på dagen og natten :) Har ikke amme stress, masse melk fordeom.

Skrevet

Tja, da ser det ut som vi alle har omtrent lik rytme. Litt pussig fordi etter at jeg skrev innlegget, ville lillegutt plutselig ha mat hver 3. time..... ;)

Jeg har også vurdert å gi flaske på kvelden.... Rett og slett for å kunne samle litt energi. Er tre barnsmamma og hverdagen er ganske hektisk....

Skrevet

Min baby er 3 uker og får mat hver 3 time. Må som regel våkne han får å gi han mat. Han er ordentlig glad i å sove. på natta sover han 5-6 timer før han våkner for mat. Jeg ammer og han får mat fra begge brystene når han skal spise (først 1 bryst, bleieskift og til slutt neste bryst, så sover han) veldig lettvint baby. Har spurt helsestasjonen og sykehuset om jeg kan la han sove så lenge på natta og de har sagt at han bare må sove så lenge han legger på seg som han gjør nå.

Deilig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...