Gå til innhold

Dagpenger og syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har dagpenger og ble altså sykemeldt i 6 dager, noen som vet hvorfor jeg får mindre utbetalt da? minus 1200kr....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke dagpenger når du er syk. Du må levere krav om sykepenger, så får du det samme i sykepenger som du ville fått i DP.

Nav-dama

Skrevet

sykemelding er såklart levert.

men logga meg inn på nav nå, og da var det kr 3500 som sto, jeg bruker få 4700......så noe er jo gærnt

Skrevet

Jeg har også dagpenger, så må jeg til legen å få en sykemelding hvis jeg blir f.eks forkjølt?

Eller er det bare hvis man må si nei til arbeid?

Skrevet

Har du fylt ut kravblanketten (D-delen av sykemeldingen?) Og skrevet på den at du er dagpengemottaker?

Man trenger ikke levere sykemelding ved en forkjølelse, men dersom man er for syk til å gå på jobb er man ikke reell arbeidssøker, og fyller ikke vilkår for DP.

Nav-dama

Skrevet

sykepenge har ikke samme utbetalingsdato som dagpenger, så du har nå fått dagpenger for de dagene du var frisk, også får du sykepenger den 31 for de dagene du var syk.

annen nav-dame

Skrevet

ikke rart d er tull på nav når man får svada svar som dette!!!!

Skrevet

svadasvar??? Er slik det er.. dagpenger kommer etter innsendte meldekort, sykepenger kommer siste dag i mnd. LES PÅ NAV-SIDENE..

Syns du fikk et bra svar jeg, og skjønner ikke hva du sutrer for??

Er jo samme når du er syk fra jobb det, da får du sykepenger fra nav den siste dagen i mnd. uavhengig av hvilken dato du egentlig har lønn fra arb.giver..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...