Gå til innhold

Når kom dere inn i rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kom dere inn i rutiner med babyen deres? Hvordan var det i begynnelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke forvent noe rutiner på en nyfødt baby. Her var det ikke noe særlig skikkelige rutiner før hun var ca 9mnd. De skifter "mønster" ofte. Så med en gang jeg trodde vi var inne på noe så var det endringer igjen.

Skrevet

Vi kom inn i skikkelige rutiner når han var 10uker. Var ikke sånn at vi fulgte klokka slavisk, heller det at det gikk så og så lang tid mellom hvert måltid, og han var trøtt og ble lagt på samme tid hver dag. (Noe han fant uta av seg selv, så her gikk det veldig greit.) Var mye lettere når man kom inn i rutiner og visste litt mer hva babyen ville.

Vi har forsåvidt alltid hatt morgenrutine og kveldsstellrutine på han da, fra fødselen, men tidspunktet kunne variere en del selvsagt.

Skrevet

Her kom vi i rutiner når hverdagen var i gang igjen. Med jobb og bhg.

Skrevet

Med første så kom vi vel inn i en rutine, men ingen rutine jeg selv ønsket. Jenta mi ville ikke sove før 05 og stå opp igjen 09. Hun var veldig fornøyd med rutinene sine, men det var ikke jeg. Så hundrevis av filmer det første halveåret, jeg måtte a noe å gjøre når hun ikke ville sove. Så jeg så filmer hele natta med hun liggende ved siden av meg og smile for seg selv. Skulle nesten tro hun var kolikk barn som var våken hele natta, men hun var bare våken og fornøyd. Hun sov kjempe lite som baby om hun fikk 7timers søvn i løpet av en dag var jeg i himmelen. Men hun tok igjen søvnen når hun rundet året, da ble hun ett skikkelig b-menneske som glatt kunne sove 14 timer om natta.

Med nr 2 så var rutinene der fra første dag. Hun la seg for kvelden klokka ni og sov til ti dagen etter. Spiste en eller to ganger om natta. Var litt våken på dagen og sovnet etter hvert måltid. Igrunn en baby som sov og spiste. Og rutinene forble der, eneste var at hun sov mindre og mindre på dagen.

Skrevet

Var nok ganske heldige, for hadde rutine ganske fra starten av. Fra han var en mnd sov han store deler av natta. Selvsagt med et mat og bleieskift, gjerne rundt 04-05.

Håper neste blir like lett å få i rutine hehe :)

Skrevet

Han har nettopp fylt 1 år og vi har ikke hatt faste rutiner før nå. Og det er jeg glad for, vi har bare kosa oss og gjort det vi ville i et år...

MEN vi har hatt faste rutiner når det gjelder mat, og legging osv, men ikke klokkeslett, jeg har egentlig fult han, og meg. Hvertfall på våren og sommern så har vi kanskje vært borte på besøk litt seint, (et par timer lenger enn "vanlig") og han har fått en sen dupp hvis han har trengt det... kl 16-17 f eks :-)

Skrevet

ca. 1 år. med begge. Men noe ble det litt mønster på rundt 6 mnd.

Skrevet

Skal si vi virkelig gjorde en innsats hele tiden uten at det hjalp der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...