Gå til innhold

Inn med overvektsoperasjon for tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 personer på facebook som nylig har latt seg ta en slik operasjon! Si meg, kan ikke folk streve litt for og komme seg i aktivitet og innta mindre mat?

Har selv gått ned 28 kilo, her måtte jeg ty til viljestyrke, begrense matinntak noe som var enkelt når man begynte og røre på seg for da behøvde kroppen mindre ernæring.

I tillegg bør man jo tenke over det man putter i munnen!

Jeg synes ærlig talt det er blitt altfor enkelt og få denne type operasjoner, i tillegg er det jo ikke risikofritt heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok litt "trend" ja, har selv en 3-4 på facebook som har tatt slike operasjoner (kanksje vi har samme venneliste, hehe ;) ). Av de som har gjort det som jeg kjenner, er det kun 1 (!!!) som har prøvd å gå ned på den "konvensjonelle" måten, men det gikk bare ikke, denne personen har slitt med overvekt siden h*n var baby. De andre er bare late :P Og de er selvutnevnt late, sier selv at de heller tok operasjon enn å "slite med å slanke seg"...

En ting er ihvertfall sikker: Slankeoperasjon gjør at en går ned i vekt, men det gjør en IKKE sunnere uten at man jobber for det! Heller jobbe hardt i 4 år og gå ned og bli SUNN, enn å bli slank på 1 år og være helt ødelagt innvendig.

Skrevet

Dumt at vi ikke kan bytte problemer med andre, siden alle andre vet hvordan andres problemer skal løses.

Jeg skal love deg, kjære HI, at de aller fleste som tar gastric bypass har prøvd ALT! Inklusiv å streve litt for å komme seg i aktivitet og innta mindre mat som du så kjekt kaller det. Det er faktisk ikke bare bare for alle, og selv om de fleste av dem har klart det så går de også opp igjen. Som en erfaren slanker vet jeg også at det er ikke noe problem å gå ned, problemet er å bli der.

Jeg er ikke vektoperert selv men har venner som er det og det har gitt dem et nytt liv. Vi snakker heller ikke om folk som skal ned 25-30 kg, men 60-70. Da blir prosjektet raskt litt mer omfattende.

Jeg vil gjerne at du dokumenterer din påstand om at "det er altfor enkelt å få denne type operasjoner" for det er svada! (Hvis du da ikke tenker på de som tar det privat)

Skrevet

jeg var den første anonyme som svarte, og alle min bekjente har tatt det privat, noen også i utlandet for å få den mer ekstreme varianten. Så da blir jeg betenkt. Og disse menneskene har 30-40 kilos overvekt, og selvom det høres veldig mye ut, så går det ann ;)

jeg sier ikke at operasjon ikke er et kjempefint hjelpemiddel, for det er dte virkelig, men det viktigste er jo å bli sunn! At man lever lengst mulig. Hvis man går inn for operasjon kun for utseendet, så har man tapt. Er man veldig overvektig, burde første prioritet være å bli kjernesunn, få i seg riktige vitaminer og mineraler, få i seg riktig type fett og ha et sundt liv med normal aktivitet og god helse. Jeg sier ikke at dette er motpoler, operasjon kan gi den ekstra dytten noen trenger for å komme seg til et sundt liv, men å ikke ha sunnhet i fokus fra starten av er jo riv ruskende galt.

Jeg er noe overktig nå, ca 10 kilo for mye, men har hatt 40 kilo for mye, så annser meg selv som relativt normalvektig nå ;) Men selvom jeg er lubben/tykk, så er jeg kjernesunn! Alle tester legen gjør seirer jeg på, alt fra kolesterol til blodtrykk og til blodkjemi. Har ikke varierende blodsukker heller, ligger gjevnt der også. Så det er mulig, men vanskelig som fy. SÅ jeg forstår virkelig de som slankeoperer seg, kunne nok gjort det selv også hvis jeg hadde hatt råd, men fokuset mitt har alltid vært å være sunn og leve lenge, så kommer vekta av seg selv etterhvert ;)

Skrevet

Kjenner ingen som har tatt GB offentlig. De fire jeg vet om/kjenner har tatt det privat og er usikker på hvor mye trenning som har vært lagt ned på forhånd.

EN ting er iallefall sikkert at livet etter GB har ikke vært hva de har forestilt seg. Alle er veldig forsiktig med hva de tørr å spise eller drikke fordi de sliter veldig med smertefulle fordøyelseproblemmer.

De har da riktig nok gått ned i vekt.

Skrevet

Er det lenge siden du var ferdig med vekttapet ditt hi? Hvor lang tid brukte du på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...