Gå til innhold

Litt spesiell utskrivningssamtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor: Også må du kose masse med babyen. Babyen trenger masse nærhet. Det finnes barnehjemsbarn i ****** (husker ikke hvor) som faktisk DØR for de får for lite nærhet!

Synes ikke akkurat det er tema å ta opp med en hormonell førstegangsmor som sliter med amming og hormoner.... Det var litt spesielt å peile samtalen inn på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo sant det hun sier, men kanskje litt unødvendig å si på den måten.

Skrevet

Hva var det som var spesielt med det?

Synes det var en fin liten påminnelse/samtale, jeg. Godt å kunne ha i bakhode når bedrevitende familiemedlemmer og venninner begynner å snakke om at du gir den lille altfor mye oppmerksomhet.

Nei, jeg ser alvorlig talt ikke hva som var galt med å si det uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

Skrevet

Det var vel ikke settingen for å ta opp slike ting. selvfølgelig skal man kose masse med baby. kjære meg, det forstår alle sammen!

Skrevet

Selv om du, jeg og andre normale mennesker skjønner dette så er det, utrolig nok, ikke alle som gjør det og siden det ofte kan være vanskelig å skille ut de som ikke er helt på kanal så er det greit at også de opplagte tingene blir sagt.

Skrevet

Jeg hadde også en spesiell utskrivningssamtale. Jeg klarte ikke å slutte å gråte (grusom fødsel, klarte ikke snakke om den før det hadde gått flere år), og hun satt bare helt stille og stirret på meg og ventet på at jeg skulle ta meg sammen. Hvilket jeg ikke klarte. Etter ca 30 minutter sa samboeren min (som satt og trøstet meg hele veien og forklarte jordmor hvorfor jeg gråt så mye) at jeg trengte ro og at vi avsluttet nå. Hun sa bare "ok.".

Under terapisamtaler ved neste svangerskap sa terapeuten at mye kunne ha vært ferdig bearbeidet dersom jordmoren hadde tatt meg på alvor og henvist meg til profesjonell hjelp allerde den gangen. Jeg ante jo ingenting, trodde det var "normalt" å ha en så fæl fødsel og å slite med den etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...