Hermine87 Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Vannet gikk idag tidlig, men har fremdeles ikke fått noen skikkelige rier. Så skal bli igangsatt imorgen tidlig om det ikke skjer noe inatt:) noen som vet hvordan dette virker? Er det drypp man får? Evnt hvor lang tid pleier det å ta før det virker?Har jo masse åpning og moden, så trenger vel ikke de modningstableytene osv?
mamma, mini og meg Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Hei på deg! Jeg ble igangsatt etter vannavgang. Trodde jeg skulle rett på drypp, men var ikke moden nok, så fikk modningstabletter. Om du havner på drypp el modningstabletter avhenger nok av modning. De gir deg en slags score på modningen og avgjør i forhold til den. Jeg måtte ha to tabletter, men etter den siste kom riene ordentlig i gang, så slapp drypp før helt på slutten da jeg hadde veldig svake pressrier. Fra riene kom i gang (som lyn fra klar himmel) gikk det 4 timer til det var over. Rimelig kjapt til å være førstegangsfødende. Var veldig intenst da det sto på, startet like intenst som det var på slutten, så ikke noe oppbygging av rier liksom. Jeg ble litt slått i bakken av smertene i begynnelsen for det gikk fra ingenting til 4 intense rier per 10min. Men det gikk kjapt og uten smertestillende og var i god form etterpå. Ofte er igangsatte fødsler kjappere men mer intense enn de som får tid til å bygge seg opp. Synes noe av det verste var å vente på riene. Går 4 timer mellom hver gang de kan sette modningstablettene og når ingenting skjer og man bare venter er det jo kjedelig. Vi gikk tur i området rundt sykehuset, og på kaffebesøk etter den første pillen var satt. Etter andre pillen ble vi anbefalt å ikke gå ut av sykehuset, men det er jo ikke så mye å gjøre på der, så vi gikk en lang tur etter den også. Endte med at jeg krøp inn på sykehuset for sjekk, fordi det da var kommet i gang. Med modningspillene må man ligge i en time etter de er satt, så anbefaler å ta med noe underholdning, blader, bok, iPod, DVD etc. Høres jo i grunnen ut som du kommer til å gå rett på drypp ettersom du er moden, så da vil du jo mest sannsynlig slippe ventetiden:) Masse lykke til! Tenk i morgen får du en liten beibi:)
Hegeveronica Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 på 3 av mine fødsler har starta med vannavgang, ble satt i gang første gang etter 2 dager uten at fødselen starta, ble satt på drypp, fikk egentlig krdftige rier med en gang, var litt ubehagelig ja. like5r bedre at det går sakte oppover. Den andre gangen begynte riene rett etter vannavgang. 3 gang fikk jeg beskjed om at de satt i gang etter 2 dager, start av seg selv kvelden før de skulle sette igang.
Hermine87 Skrevet 14. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2011 Takk for svar:) venter på å bli satt igang nå, prøver å innstille meg på at det blir mer intenst enn vanlig fødsel, men er jo førstegangs så sånn sett vet jeg jo ikke hva jeg går til uansett;) kansje likegreit! Klarer ikke helt forstå at vi kansje har knøttet her idag ;D
Vermilion Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Åå..lykke til, Hermine! Tenk at du mest sannsynlig blir mamma i dag! Kommer helt sikkert til å gå kjempebra:)
Bolla med 2 små <3 Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Jeg fikk også modningspiller siden jeg ikke var moden nok. Og etter andre pilla kom riene. Det klarer du fint! Masse lykke til i dag, tenk at om bare timer er babyen din i armene dine <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå