Gå til innhold

hvordan tilbereder dere asparges?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg deres beste tips, jeg har aldri gjort det før. Må de skrelles noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brekk av enden av stilken der den naturlig brekker.

 

Så skal de lettkokes i noen minutter i lettsaltet vann. De skal fortsatt gi tyggemotstand, så du må ikke koke dem for lenge. Mange som damper asparges også.

Skrevet

Brekk av den nederste delen av aspargesen (bare bøy den, så knekker den naturlig på det rette stedet). Du kan evt skrelle den nederste av det som er igjen hvis det er litt trevlete, men det er ikke nødvendig. Jeg tilbereder vanligvis asparges på en av to måter. Enten griller jeg dem (på grill om sommeren, evt i grillpanne ellers på året). Da bare vender jeg dem i litt olje tilsatt salt og pepper før de grilles, kanskje 5 minjtter. Den andre måten er å smørdampe dem. Da har jeg dem i en lav og vid kjele med litt vann og en skikkelig klatt smør. Så får de koke i 3-4 minutter.

Skrevet

tusen takk for tips! Beklager at jeg ikke fikk svart i går, men vi hadde en ulykke her. Minstejenta kollsykla:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...