Gå til innhold

Hvordan vasker dere oppå kjøkkenskapene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket middel bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask oppå skapene med zalo-vann (kanskje med en dråpe salmiakk i). Og legg biter av voksduk eller matpapir over de rene flatene. Blir mye fett og dritt oppå der. Vi har skap helt opp til taket, og det er deilig å slippe den vaskingen der.

Skrevet

Jeg koker vannet for å få det varmt nok, så blander jeg i salmiakk og grønnsåpe,det fjerner effektivt fettet og skitten på kjøkkenskapene:-) Må bruke gummihansker

Skrevet

Har skap opp til talet for å slippe dette.

Men da jeg ikke hadde la jeg matpapir der, da var det bare å fjerne det, tørke lett over og legge på nytt papir.

Skulle jeg vasket skap som ikke har papir opp ville jeg teste Zalo da mesteparten av dritten pleier å være fett og støv.

Skrevet

Til deg som bruker grønnsåpe og salmiakk; er det ikke bedre og bruke zalo?? Zalo er fettløselig, mens grønnsåpe er ei ganske så feit såpe. Hilsen første anonym.

Skrevet

Har ei spruteflaske som inneholder zalovann med litt salmiakk. Spruter på, fettet løsner og tørker over med fille oppvridd i varmtvann iblandet litt zalo dette å.

Skrevet

Har aldri hatt problemer med blandingen min (salmiakk og grønnsåpe) Salmiakk løser også fett og en liten dæsj grønnsåpe gir god lukt:-)

Skrevet

Jeg bruker bare jif kjøkken, er helt suverent og tar bort all fett

Skrevet

Jif skurekrem, litt vann og en svamp med skrubbside(sånne billige svamper du vet). Og så tørker du over med fuktig fille for å få fjernet restene etterpå. Ikke noe problem å få fjernet noe som helst av slikt grums da :)

Skrevet

hvis du har en list oppå kjøkkenskapene, så ville ejg rådet deg til å legge avispapir der oppe etter at du har vasket godt, da setter fettet seg i avispapiret, og det blir lettere å vaske neste gang ;) Har du ikke list, kan du sette på slike "hyllebeskyttere" (plastduker å ha i hyllene) oppå dem, da synes de ikke fra bakkeplan, og igjen, lettere å vaske ;)

Jeg vasker alle overflater på kjøkken med zalo og litt salmiakk, da blir fettet borte, og det holder seg rent lenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...