Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Har fått ny jobb, og skulle tegne kontrakt. Så plutselig at jeg har ansiennitet fra 01. Og jeg var ikke ferdig utdannet før 07. Det vil si at jeg har hatt altfor mange års ansiennitet, og dermed høyere lønn. Har virkelig ikke sett dette før nå da jeg tegnet ny kontrakt. Eller kan det være at jeg faktisk har fått det som bonus? Har ikke noe dokumentasjon på dette!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Ville tatt det opp med de det gjelder, istedenfor å sitte her å spøre, bedre å være ærlig, si du har oppdaget dette, og lurer på om dette er rett eller feil, om det så er dems tabbe, så må du punge ut for det.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Du kan ha fått ansinnitet for studieårene, og jobb årene før det. Permisjon med barn osv. Ville fått klarhet i hvordan de har regnet ansiniteten din. Om de kan kreve tilbakebetalt vet jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Må virkelig jeg punge ut når de har gjort en feil? Høres jo helt vilt ut.Takk for svar. Litt nervøs her skjønner du. Skal starte i ny jobb, og oppdaget dette nå da ansienniteten bare ble overført fra forrige jobb. Har informert ny arbeidsgiver om at dette virket merkelig. Så jeg har vært helt ærlig på området da jeg oppdaget feilen. Men kjedelig om det faktisk stemmer, og at de tar det fra meg når jeg kanskje skulle hatt dem.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Jeg måtte det, fordi de hadde regnet feil på meg. Måtte ut med en del penger. Enda jeg hadde dokumentert og ordnet alt som det skulle. De tar det ikke fra deg om det faktisk stemmer, kun om det er gjort feil fra dems eller din side. Første Anonym
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Du har selv plikt til å lese det de signerer og se etter feil. Du har selv plikt til å sjekke utbetalinger og at de stemmer. Skulle det være feil ikke er selvforskyldt kan du likevel bli krevd for tilbakebetaling da du jo som sakt har undersøkelsesplikt og ved å signere en kontrakt sier deg enig i det som er skrevet.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 off, nå får jeg helt klump i magen her. Hadde jeg sett dette hadde jeg jo gitt beskjed. Er jo det jeg har gjort nå som jeg har oppdaget dette. Hvem er det som har beregnet dette da? Er det min første arbeidsgiver etter at jeg var ferdig utdannet?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #8 Skrevet 13. august 2011 Du får jo ansiennitet fra utdanning og tidligere relevant jobb og om du har vært hjemme med ansvar for små barn etc. Jeg var ferdig utdannet i 2005 og rakk egntlig ikke jobbe stort før barna begynte å komme. Jeg begynte i ny jobb i 2009, og for ett år siden, altså i 2010 fikk jeg lønn men ansiennitet for 10 år (jeg har jo da bare jobbet 2 år sammenlagt etter utdannelsen), da var en bachelor regnet inn, litt tidligere relevant jobb og tiden jeg var hjemme med 2 små barn.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #9 Skrevet 13. august 2011 Dette beroliget meg litt. Takk for det. Men har du fått noe dokumentasjon på dette? Jeg har aldri fått noe beskjed jeg om min ansiennitet. Den er bare satt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2011 #11 Skrevet 26. august 2011 jeg har jo dokumentasjon på utdannelse og tidligere jobber da, men ikke noe utover dette. og ja, jeg ble veldig gledelig overasket over å pluttselig ha 10 års ansiennitet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå