Gå til innhold

Noen andre som er begynt å kjenne kvalmen komme snikende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 5 uker + 4 dager. Kjenner meg kvalm hele dagen, kommer og går. Sist jeg var gravid spydde jeg omtrent hver dag i 2 mnd og gikk ned 9 kg. Håpte jeg slapp unna kvalmen denne gang, men slik ser det ikke ut til at det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmen er kommet for fullt her. Er 6 + 4 dag og spyr som bare det!

Første gangen spydde jeg igjennom hele svangerskapet - hver dag og gjerne flere ganger for dag, og andre gangen var jeg kvalm fra uke 7 - uke 13 og fra uke 36 - uke 39.. Men har blitt tipsa om at man kan bruke afipran, så skal ha meg en tur til legen på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm ja. De tre siste dagene har det vært mye kvalme. Spesielt utover ettermiddagen og kvelden.

Er akkurat 8 uker på vei i dag(søndag). Ser bare positivt på det, eller gode tegn. Selv om det er ubehagelig med kvalmen liggende hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6,0 og kvalmen har kommet snikende de siste dagene. Føler jeg må spise annenhver dag for å unngå å bli veldig kvalm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 uker og ganske kvalm. Jobber som frisør og sliter så utrolig med alle luktene. Alt og alle lukter jo plutselig, så jg er sykemeldt i 2 uker og har deretter ei uke ferie. Så håper kvalmen har gitt seg da. Jeg er småkvqlm hele dagen, men har heldigvis bare kastet opp en gang. Men er så ubeskrivelig trøtt, sover jo bort hele dagene.. Uvant..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Etter tre-fire uker med konstant kvalme og oppkast, så bestillte jeg meg Seaband og fikk de i posten i går. Var fremdeles kjempedårlig i går kveld, og måtte legge meg før 22, så jeg trodde ikke de virket.. men i dag tror jeg at jeg "traff" med de små massasjepunktene, og har nesten ikke vært kvalm, bare når jeg blir sulten (og da er det jo bare å forte seg å spise..)

 

Anbefales!!!

 

Tror bare man må få truffet det riktige punktet, og må det på begge håndleddene, hvis ikke funker det visst ikke.

 

Ser håpefullt frem mot en ny og mer effektiv arbeidshverdag!!!!

HURRA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har også sånne bånd rundt håndleddene, og JA, DE VIRKER!!! Er fortsatt litt kvalm, og dagene er enten stort sett bra, eller stort sett dårlige, men de er uansett tusen ganger bedre enn uten båndene. Har heldigvis kun kastet opp en gang, men kvalmen er tilstede hele dagen. Og det er kanskje en ringvirkning av at jeg ikke klarer å få i meg skikkelig mat... Spiser kun karbohydrater; pasta, og brød... Men til gjenjeld så spiser jeg veldig ofte, for hvis jeg blir sulten, blir jeg ultrakvalm... =)

 

Må si jeg gleder mer til jeg kan få i meg god mat igjen...

 

Tonje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har meldt sin ankomst her også ja... Er 7+4 nå, og har vel hatt det ca. 2 uker nå. Var ikke kvalm i det hele tatt i forrige svangerskap. Kvalm fra morgen til kveld, skjønner ikke hva som trigger for noen dager er mye verre enn andre og ender i flere runder med oppkast, mens andre dager er helt ok med småkvalme som døyves med hyppige måltider.

 

Skal gå til anskaffelse av sea bands skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme her også. Er 8+2 og har vert kvalm i nesten 3 uker. Jobber i barnehagen, og der er det mye lukt! Fikk 80% sykmelding nå i 2 uker så får vi se om det ikke roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 på vei. Har holdt meg hjemme fra jobb i dag for jeg er så kvalmen hele tiden!! Får i meg mat, men kan ikke si at det hjelper noe..

Har to barn fra før på 8 og 5 1/2, men var ikke kvalmen med noen av dem!!

Kan ikke huske at jeg var så utslått heller som jeg er denne gangen. Kan sove og sove hele dagen. Noen som kjenner igjen dette? Tror det er kvalmen også som slår meg ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyperemesis gravidarum----> ikke noe å spøke med :/ jeg er 11 uker og jeg er sykemeldt med denne teksten på sykemeldinga. For en uke siden spydde jeg mere enn noen gang.... alt jeg inntok kom ut igjen!!!! Så jeg begynte å bli svimmel og smått ville svime av.(var dehydrert). Det ble sykehusinnleggelse med flere kvalmestillende sprøyter og fire poser med veske intravenøst. Sov et helt døgn i strekk. Det fungerte for jeg har ikke spydd siden den natten jeg ble innlagt, heldigvis. Jeg fantaserte faktisk om hjembakt brød i går så i dag tror jeg det blir baking :) Vet godt hvordan dere har det jenter, det beste vi kan gjøre er å håpe det gir seg rundt ukene 12-14 C",)

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...