Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme .


<3 mamma igjen<3

Anbefalte innlegg

Hei jeg er i uke 9 nå og sliter med intens kvalme som ingenting hjelper mot. Noen som har problemer med det samme?? Jeg slet like mye med førstemann. Så tror jeg er bare dømt til å være dårlig:/ tar gjerne imot råd og del erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Dette er noe herk, sliter ekstremt selv, klarer ikke spise, klarer så vidt å drikke, alt kommer i retur. Startet her i uke 4, og ser ut til å være på retrett nå (10+1) men tar ikke det forgitt, for det trodde jeg når jeg var 8+3 også. Har desverre ingen råd eller tips, har prøvd alt selv, men ikke noe hjelper. Eneste som lindret kvalmen litt, var å ta B6 vitamin, men det funket bare i en uke for meg. Akepungtur hjelper noen, men ga ingen efekt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fikk noen piller av legen i går funka litt i går så var skeptisk, men tok en i dag og har ikke spydd eller vært kvalm føler meg så fin form at jeg tror jeg skal ta meg en kaffe i byen i dag.. Hehe.

 

Jeg er 8+6 og har kanskje 2 mnd til med dårlig forran meg. Satser på at disse kan redde høsten min. Var like ille i det forrige svangerskapet og da fikk jeg ingenting som hjalp. Gikk ned kjempemasse. Men har trua nå:)

 

Zofran heter de:) du burde prøve er verdt et forsøk. Oppdaterer den nærmeste uka om hvordan de virker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var darlig i 9maneder med min forste. ingen ting funket uansett hva jeg provde.

 

men jeg er na 4maneder med min andre og det har funket og spise hver 3time. jeg sleit masse i starten men og fa i meg matsa ofte da det bare kom opp igjen eller jeg ikke hadde mat lyst i det hele tatt. men na spiser jeg ristet brod uten noe som helst pa og det ser ut til og funke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Legen min ga meg disse han også, etter 8 dager med testing ga jeg opp, de virket like greit som sukkertøy :-/ Var utrolig kvalm mitt første svangerskap i 09 også, kastet opp i ca 15 uker i strekk, og raste ned nesten 25 kg. Da testet legen alt, men ikke noe hjalp. (tvilling svangerskap)

Sist svangerskap slapp jeg unna med 3 dager kvalme. Og håper at kvalmen snart er over nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener:/hadde det sånn sist jeg også. får bare håpe på det beste :) du får ha god bedring så lenge.det må jo bare gå over etterhvert .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare litt kvalm og uggen. Men fikk en resept på Postafen av legen min, som sa at den var helt ufarlig. Jeg gledet meg over det, og kjøpte en pakke samme dag. Da jeg leste pakningsvedlegget, stod det at gravide ikke skulle ta Postafen uten at det var absolutt nødvendig. Videre leste jeg at man ble sløv og ikke burde kjøre bil etter å ha tatt det. Da begynte jeg å betvile legen min, og jeg har ikke tatt en eneste pille. Jeg holder meg til seabandsene mine, prøver å hvile så mye som mulig, og spise jevnt og trutt. Når dette ser ut til å fungere, så vil jeg ikke ta noen sjanser. Saken ville selvsagt være en helt annen om jeg ikke fikk i meg mat eller drikke og var nær ved sykehusinnleggelse. Men jeg hadde allikevel vurdert det kraftig, siden jeg nødt til å kjøre for å hente og bringe min sønn i barnehagen, og vil ikke utsette verken han, den i magen, meg selv eller andre for fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Suen; hvis en ikke må så er det nok lurt å prøve alle andre metoder først, men de som er så dårlige at de må ta medisiner, må selvsagt gjøre det. For har ikke mor det godt, så har hverken babyen i magen eller resten av familien det noe bra, og det tjener heller ingen på.

 

Jeg har forresten gjort en ny oppdagelse; Lakris :-) Har forsåvidt hørt andre si det funker, men det gjør det faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ekstremt dårlig i ca 3 uker, prøvde alt som var av kvalmestillende uten effekt... dro til legen og ble lakt inn på sykehuset og fikk intravenøs væske og næring... ble skrevet ut på fredag og var i toppform i helga, men nå er det begynnt på samme viset igjenn... slitsomt!! men må vell bare holde motet oppe og prøve å få i seg mat og drikke selv om det kommer opp igjenn:) håper bare det gir seg om noen uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk postafen fra legen, det funket i en dag. Det står i pakningsvedlegge at det ikke skal brukes av gravide, men dette er alltid veiledende og legen kan si noe annet. Slik er det med all medisin.. (Har jobbet på apotek).

 

Jeg har vært på akupunktur for andre gang i dag, og gjett hva? Jeg har hatt to timer uten kvalme nå og matlyst (+ har laget middag selv!). Det kan gå dårlig igjen, men er takknemlig for disse timene og skal nyte de. Skal tilbake på onsdag :) ..kanskje det kan være noe å prøve?

 

Ellers vil jeg råde deg til å koke vann og ha i litt ingefær som du drikker på morgenen eller når du er spesielt kvalm, det virket litt for min del. Slik får jeg gjerne i meg et knekkebrød med brunost samtidig.

 

Men det som virker på noen, virker ikke på andre, så du får prøve deg frem! Jeg føler med deg og ønsker deg lykketil!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...