Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt? Det er så uhyggelig måte å våkne på for alle mann. Han gir seg med en gang vi kommer på rommet, men hvis han våkner før seks gir vi smokk i håp om at han skal sove mer, men i det han skjønner vi er på vei ut er det bare hyl. Han er to år, og har de siste ukene våknet mellom halv seks, seks. Det er så slitsomt, før sov han til halv syv, syv, men våkner alltid med gråt. Hva kan vi gjøre for å få slutt på gråting? Har sagt til han at hvis du roper mamma eller pappa så kommer vi, men hvis du bare gråter så kommer ikke mamma eller pappa. Jeg så dette med alvorlig ansikt idag, han hørte etter og nikket bekreftende, men jeg aner ikke om han skjønte noe... Han har romme st sitt vegg i vegg med våres, så redd tror jeg ikke han er...setter pris på råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette varierer litt (dessverre). Gutten vår våknet alltid med et brak før, men nå våkner han plutselig og er blid som en sol! Aner ikke hva som skjedde, han vokste det vel bare av segl. Er nå snart 2 1/2 år. Kan det være et alternativ å bytte til junorseng? Da kan han selv komme inn til dere. Vår erfaring er nemlig at er han våken, så er han våken. I dag våknet han f.eks. kl 0540, og det er ikke snakk om å sove mer. Det varierer ifht hvor mye aktivitet det har vært ila dagen, og hvor lenge han har sovet på dagen. Det som hjelper best her er definitivt høyt aktivitetsnivå. Ikke like lett å gjennomføre i ferien, siden vi gjerne vil slappe av litt :-P

Skrevet

Gråting ved oppvåkning har vi opplevd her og. Kanskje han er morragretten? Eller at han skriker for å påkalle oppmerksomheten, har ikke lært seg å si fra med ord ennå? Blir spennende om han sier ifra etter at dere pratet om det da. Det kan sikkert ta litt tid å lære det også.

Vår gutt på 2,8 år roper nå på oss og har veldig godt språk når humøret er godt, men er han skikkelig sinna eller trøtt så hender det han bare skriker og ikke får sagt noe særlig fornuftig.

Han er også morgenfugl, men vi har fått han til å sove lenger ved hjelp av en lampe som slår seg på når det er morgen. Dette er det mange som har gode erfaringer med, men barna må jo ha bra språk for å forstå. Hvis lampa lyser er det morgen, hvis den ikke lyser er det natta, og han må sove litt til. Han godtok det veldig fort, og da var han bare såvidt over to år.

Nå slipper vi stå opp med han før 06.30. Før var vi gjerne oppe i fem- halv seks tida..

Skrevet

Tusen takk for svar begge to, det er nok litt språk som også påvirker, han begynte å snakke for kun 1mnd siden så han er veldig i startfasen...vi byttet til juniorseng igår, våknet gråtende på vei inn til oss kl fem, men jeg gikk tilbake med han og var inne på rommet til han sovnet igjen. Han sov til syv, klagde litt da også, men så kom han inn til oss veldig blid. Tror det med å komme seg ut selv kan hjelpe:-) forresten hvor kjøper man en slik lampe du snakker om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...