Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 diskusjon med samboeren her... en av oss mener at når man kjører i kø, bør man ha god avstand til bilen foran. dette for å ikke stresse sjåføren foran og for å kunne slippe biler som kommer fra kryss inn lettere. en av oss mener at man bør holde seg tett på bilen foran. dette for å få bedre flyt i trafikken. man bør også være oppmerksom i kryss og slippe inn biler som prøver å komme inn på veien. hva gjør dere??
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 En mellomting. Har såpass avstand at det ikke er veldig fort gjort å dunke borti den foran, men ikke ha for stor pga. det gir dårlig flyt. Å slippe innpå biler hele tiden vil også skape mer kødannelse. Så best er det om en slipper innpå mange, så lar heller de fleste være.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Man bør være tett på bilen foran, men ikke så tett at man risikerer å kollidere om bilen foran bråbremser. Man trenger ikke å ha stor luke for å slippe biler inn fra kryss. Det holder at en bil nå og da stopper helt opp for å slippe noen biler ut fra krysset. Resten av køen kan fint kjøre tett.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #4 Skrevet 12. august 2011 "Ved kø- følg på", står det på diverse skilt rundt forbi hovedstaden hvertfall. Tolk det som du vil.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Kø er kjedelig... Heldigvis bor jeg godt utenfor de "store" byene, så jeg slipper stort sett unna. Har bil med automatgear, det er kjekt i kø. Sitter der og siger, da... Passelig avstand til bilen foran, slipper inn en og annen fra sideveier, men nei, ikke alle. Jeg er nok absolutt ingen perfekt sjåfør i kø. Er altfor egoistisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå