litenprins + spire Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Mini er nå strax 4 mnd og ammes bare på 1 bryst og får 1-2 flasker med mme som tillegg pga lite melk.. Vet rett å slett ikke om jeg orker å amme lengre, da det ikke er noe melk på ettermiddagen/kveld og han sluker 200ml uten problem ETTER ammingen på ettermiddagen. Noen som har gode råd for å få opp produksjonen eller er det "for" sent å få den opp?
Tullsjura Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Heisann! jeg hadde det likt med min første, jeg sluttat å amme når han var mellom3 og 4 mnd. pga for lite melk.. på slutten hadde jeg bare nokk til sånn "kosemelk" å det var ikke jeg interessert i.. så jeg slutta! jeg tror dette er noe man må kjenne på selv, å det er verfall ikke klrt å stresse å prøve alt for å få melka tilbake.. førdi da mister man kosen me å ha småbarn.. det følte værtfall jeg.. så denne gangen tar jeg dette med amming litt lettere.. det får gå sin egen gang men det er jo mye du kan prøve, sånn som å ha barnet på brysten offte, å spise havregryn skal vel også hjelpe på produsjonen..
Ane Elise Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 For å få opp melkeproduksjonen kan du jo prøve å pumpe mm
litenprins + spire Skrevet 13. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2011 Takk for svar Ja jeg føler det blir stress, tenker jo konstant på om han får i seg nok osv.. Min lille klomp nekter å ligge på puppen hvis ikke melka kommer fort nok, så på ettermiddag/kveld er det jo skriking av og på puppen for så å skrike litt mer.. Kjenner på meg at jeg ikke orker dette med tanke på han OG meg selv om jeg har lyst å fullamme så må¨jeg vel innse at det ikke går.... Pumper det gjør jeg, kommer ikke så mye ut.. MEN det har ikke økt produksjonen desverre..
lillenims Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 De fleste babyer spiser oftere på kvelden enn på dagen. Dette skyldes at det produseres mindre melk da, sannsynligvis er det sånn fra naturens side for at baby skal få i seg mest mulig feit melk og sove lengre strekk på natta uten å måtte sove. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden Hvor ofte og hvor lenge ammer du? Hvordan har barnets vektoppgang vært? Har du prøvd noen av kjerringrådene for mer melk på http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk ? Om melka kommer seint så kan det være lurt å håndmelke litt før du legger han til, og/eller stimulere brystknoppen med fingrene først. Det kan også hende du kan ha nytte av nesespray for å stimulere utdrivingen, dette får du på resept hos legen din. Uansett er det viktig å ikke slite deg ut. Delamming er et kjempebra alternativ til fullamming, så vær glad for alt du kan få gitt han! Det ALLER viktigste er at han har en mamma som er glad og ikke utslitt, så om du føler at amminga går på helsa løs så er det bedre å trappe ned eller kutte ut. Jeg er ammehjelper, og det er bare å ta kontakt via PM eller (helst) epost til ammehjelper.lillenims at gmail.com om du (eller andre) heller vil diskutere privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå