ToneC Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Har så smått begynt å introdusere det, men lurer på om det r litt tidlig. Han er 9 uker. Sitter der bare korte økter på ca 10-15 min. Har hørt det ikke er så bra for ryggen til de små. Noen som vet:-)?
Busy_bee Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Tror ikke jeg har lest noe om nedre aldersgrense, men generelt så anbefales det at de skal legges i den flateste stillingen og at de helst ikke skal sitte mer enn 15 minutter om gangen. Men du må jo bare se an babyen din vil jeg si. Min kan sitte i Baby Bjørnen i alt fra 2 sekunder til en liten time om han holdes med selskap og underholdes. Nå er han 6 måneder da, så er ikke like bekymret enda. Har nok brukt den mer nå de siste månedene enn i begynnelsen. Men det hendte han sovnet i den, og sa må jeg innrømme at jeg lot ham sove hvor han var. Viktig at de får strekke godt ut etterpå uansett, så legg ham på gulvet etterpå ihvertfall. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Er vel alt fra om det er regularbar rygg og sete på vippestolen.. Min sønn er 3uker imorgen og sitter/ligger i vippestolen ofte. (er alene så er greit med vippestol når jeg skal dusje).
ToneC Skrevet 12. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2011 Det er babybjørn sin, og tror ikke man kan regulere den. Men han sitter fint i den. Da fortsetter jeg og ha han der korte økter. (greit når vi spiser f eks)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Trur vi begynte så smått ved 4 uker. Det var da han begynte å se litt rundt seg. Sittetiden begrenset seg selv på den tiden gitt. Ikke mange minuttene han var fornøyd med å være alene da.
A_K Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Frøkna vår har sittet mye i bb vippestol fra ca 3 uker. Hun elsker å sove i den også! Tenker at så lenge hun trives i den er det også greit å sitte der. Den er mye bedre å sitte i en f eks bilstolen! Hun ligger også mye på mage ig rygg på yogamatte og på babygym, men vippestolen er altså "seng" nr 1 på dagtid!
Gjest Madolyn Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 Vi har også babybjørn vippestol, og den kan reguleres i 3 ulike høyder på undersiden Veldig fin for babyen å vippe med selv Ser ganske lik ut som denne, men er en eldre modell vi har: http://lekmer.no/barn-og-baby/balansefort-og-sitte/babypasser/babybj%c3%b6rn-vippestol-balance-m%c3%b8rkbl%c3%a5-bl%c3%a5 Også setter vi denne foran: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70108177 Da spreller armer og bein <3<3<3<3 Vi bruker den på nederste hakk, da det er mest skånsomt for ryggen (han er 4 mnd). Han vil ikke sitte der lengre enn 10-15 minutter, vi har ikke dårlig samvittighet for de minuttene. Babyen vår sitter nesten aldri i bil (fordi han bare skriker da), så han belaster sjelden ryggen utover den tida han har i vippestol.
Gjest Skrevet 13. august 2011 #8 Skrevet 13. august 2011 Jeg turte ikke begynne med vippestolen før hun var rund 3 mnd tror jeg, men var jo egentlig bare overbeskyttende ser jeg nå... om man setter instillingen på den mest liggende stillingen og det ser ut som om barnet sitter/ligger greit så er det vel ikke noen fare? På min er det en plate bak i ryggen som gjør at de ikke blir liggende lutrygget iallfall... barn f.eks. med reflux har jo opphøyd sovestilling uansett, de tåler da å ligge slik, dessuten sier de nå at bilstol er helt ok også til de mindste, så lenge man lytter til babyen og tar pauser når barnet viser at det er slitent, og dette er jo mye mer "sittende" enn vippestol...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå