Gå til innhold

Gjør vi det riktige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 2 år og 9 mnd som helt frem til 2 uker siden har spist godt av det hun har blitt servert. Men plutselig er hun blitt kresen på hva hun vil spise og ikke. Hun kan komme bort til bordet og se hva som serveres og hvis det ikke passer henne spiser hun ingenting! Vi tvinger henne ikke, men hun får beskjed om dette er maten vi spiser nå og annet blir det ikke før neste måltid. Hvis hun ikke spiser merker vi at hun spiser som regel mer enn hun pleier ved neste måltid. Noen andre som har opplevd dette og hva gjorde dere og hvor lenge varte det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er også sånn. Han er ikke kresen, han liker alt, men han er veldig småspist. Det er også svært varierende hva han vil spise. F.eks. i går hadde vi wok med bl.a. brokkoli i. Han ville bare ha nudler og brokkoli av alt jeg hadde i woken, men det var greit. I dag laget jeg kylling, med bl.a brokkoli som tilbehør fordi jeg vet han liker det godt og fordi han spiste mye av det i går, men i dag var ikke brokkoli populært, da ville han bare ha kylling og ikke noe annet. Han er lang og slank, ser han ligger under gjennomsnittet for vekt i forhold til høyde, men han er en blid og normal gutt så jeg regner med at det går greit. Han får ikke spesialmat, det jeg serverer er det han har å velge fra, men han trenger ikke spise alt. Har vi dessert er han imidlertid nødt til å smake på i allefall 2-3 biter før han får dessert, med argumentet at er han ikke sulten på middag er han i allefall ikke sulten på dessert. Han har vært sånn noen måneder nå, men jeg er ikke bekymret så lenge han har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...