Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Tok meg en liten dupp, og våknet nå med UVI fra helvete. VONDT! Har høy feber og tisser blod, og det svir som f. Har ikke noe antibiotika liggende. Hva kan jeg gjøre for å lindre plagene? Har tatt tranbærkapsler (tar det daglig) Kan ikke drikke apelsinjuice (allergisk)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Ta en tur på legevakta og få antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 De tar ikke i mot sånt på kveld/natt/helg
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #4 Skrevet 12. august 2011 LEGEVAKT! det skal da ikke komme slik på så kort tid Jeg har hatt UVI så det SYNGER etter, endte opp med nyrebekkenbetennelse og hele sulamitten, men jeg har aldri tisset blod, og det har alltid bygget seg opp over noen dager. Ikke drikk for mye i tilfelle det er nyrene som det er noe i veien med!!! LEGEVAKT!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Er du gravid? For da tar de deg inn med engang.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 Jeg er ikke akkurat UVI-jomfru. De tar ikke i mot UVI pasienter utenom åpningstid med mindre pasienten har smerter i ryggen (nyrene) og det har jeg ikke. Er det ikke et eller annet jeg kan gjøre som kanskje vil lindre litt? (helst noe man finner på en dagligvarebutikk)? hi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #7 Skrevet 12. august 2011 Da hadde jeg dratt til en annen legevakt, for selv har jeg vært hos legevekten med dette flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #8 Skrevet 12. august 2011 Jeg ringte, de tar ikke inn folk med slike ting. hi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #9 Skrevet 12. august 2011 Du kan ikke gå med slikt hele helgen. Tropp opp og ha vondt i nyrene hvis det er det som skal til. Men en legevakt skal ta imot UVI.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #10 Skrevet 12. august 2011 Jeg har hørt at det skal hjelpe å dampe underlivet. kok opp masse vann, tøm det i ei bøtte og sett deg på denne (uten truse). Ikke vet jeg om det hjelper, men det er hvertfall et kjerringråd. Hadde jeg vært deg, hadde jeg også spurt på facebook, om noen hadde noe antibiotika mot UVI liggende. mange som ikke tar kuren ut, selv om man skal gjøre det
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #11 Skrevet 12. august 2011 Hvilke antibiotika er det egentlig som hjelper? Finnes der kanskje en oversikt? (har mye rot liggende i skapet) hi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #12 Skrevet 12. august 2011 Sett deg på ei glovarm varmeflaske, det har hjulpet meg noen ganger. Antibiotikatyper som hjelper: Selexid / Phenomax Trimetoprim Furadantin Drikk appelsinjuice. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #13 Skrevet 12. august 2011 Jeg har ofte UVI og før jeg spurte legen om jeg kunne få en respet liggende hjemme til slike situasjoner var jeg på legevakten både på nettestid og i helgene. De tar deg inn, men du kan risikiere å vente lenge. Jeg hadde garantert troppet opp på legevakten med lesestoff under armen og musikk på øret, for det setter seg fort i nyrene hos meg. Jeg bor forresten i Oslo og har brukt legevakten i sentrum, noen ganger den på Ryen også
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #14 Skrevet 12. august 2011 Takk for hjelpen alle sammen. Her er dessverre ingen plass å troppe opp her. Her ringer man legevakt, og så kommer de til deg. Jeg har vært på butikken og kjøpt 2 l tranbærjuice nå, om jeg tenkte jeg skulle helle i meg (det var ikke direkte godt...)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #15 Skrevet 12. august 2011 Det med appelsinjuice er vist bare tull. Nyere forskning viser at det faktisk kan forværre situasjonen. Støtter hun som sier at du kan dampe underlivet, mens du presser for å få ut all urinen, slik at det ikke blir liggende og ulme. Videre hjelper det meg å ha noe av rent ull mellom beina, å ha masse bytte. Jeg ligger nemlig å presser hele tiden for å få ut alt å da er det bedre å tisse i ull enn på et toalett, for toalettet trekker kaldt, føles det som når jeg har uiv.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #16 Skrevet 12. august 2011 Huff...det er sååå vondt!! Merkelig legevakt...jeg ble innlagt en gang jeg hadde like symptomer som deg.... Drikk alt du orker og kan så du får spylt godt gjennom...Ta en paracet og en ibux fire ganger i døgnet...legg varme omslag på blæra, evt ta varmt bad/dusj... Men,som de andre allerede har sagt......gjør hva du kan for å få komme inn til legevakten.... Masse god bedring!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #17 Skrevet 12. august 2011 Jeg er allergisk mot appelsin, så det kan jeg ikke drikke uansett. Men har nå styrtet ca. 1 liten tranbærjuice. Aner ikke om det hjelper, men det kan vel ikke skade. Takk, igjen hi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #18 Skrevet 12. august 2011 For en legevakt! Det er jo tortur å gå med en skikkelig UVI da. Sist gang jeg hadde det så hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å gå oppreist, og da hadde jeg ikke ryggvondt eller noe. Bare blære som knøyt seg så jeg ikke klarte å rette meg opp. Umenneskelig å måtte gå sånn en hel helg!! Uansett, ingen gode råd, alle er nevnt før. Men ønsker deg god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå