Gå til innhold

Dumme dumme meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "venninne" som sleit fælt med økonomien i fjor vinter, såpass ille at strømmen ble tatt. Hun spurte meg om de kunne sette strømmen på meg, noe jeg sa ja til.

I dag fikk JEG inkasso på 15000 i posten. Ble helt forfjamset, fordi hun har sagt at hun har avsluttet og gjort opp for seg.

Hva hadde du gjort?

jeg kan kanskje ikke anmelde for i dentitetstyveri når hun har fått lov?

Hun sier hun skal betale for seg, så det gjenstår å se.

jeg skal aldri gjøre noe slikt igjen, dumme dumme meg, som bare ville hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du må gjøre er å få fjernet abonnementet i ditt navn. Ellers kommer dette til å skje igjen. Helt garantert.

Sannsynligheten for at hun betaler deg er vel kanskje ikke så stor. Hadde hun hatt penger så hadde hun vel betalt før regningen gikk til inkasso..

Ikke alltid det lønner seg å være snill, dessverre.

Skrevet

Uff da.. går det altså an å sette strømabonnementet på hvem som helst som samtykker?

Skrevet

Du får nok bare sette dette i boksen: "Dyrkjøpte lekser".

Skrevet

jepp, så lenge man har fødselsnr.

Skrevet

Du ringer inkassoselskapet/de som har sendt deg regninga og forklarer at dette er ikke din gjeld, oppgir din venninnes info så sender de kravet til henne og sletter dette på deg.

Nesten samme skjedde med meg en gang. Bodde i bokollektiv der han ene skulle betale strøm, mens vi andre tok andre utgifter. MEN han måtte ha strømmen i mitt navn, pga han ikke meldte adresseendring fra sitt andre hjem på andre siden av landet. Så lenge vi bodde der var det ikke noe problem, men siste regning kom til meg etter vi hadde flyttet, på min nye adresse. Kompisen min sa gang på gang at han skulle ta seg av den, fikk purringer flere ganger og til slutt dumpa inkassovarselet i posten. Ringte Lindorff og sa dette skal ikke gå til inkasso og det skal ikke stå på meg. Gav dem hans navn og folkeregistrerte adresse og det ordna seg for min del. For hans del og, forstod alvoret da varselet plutselig stod i hans navn og han betalte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...